Hamilton a csúcsról a mélybe zuhant az időmérőn

F1

2016. június 18. szombat, 16:31

Annál összeszedettebb időmérő edzést aligha teljesített még F1-es pályafutása során Lewis Hamilton, mint amit az Európa Nagydíjon láthattunk tőle. A brit elismerte, hogy teljesen kiesett a ritmusból.

Nem sok minden szólt Hamilton pole-ja ellen az első bakui versenyhétvégén, miután mindhárom szabadedzést az első helyen zárta. Ám amikor helyi idő szerint 17 órakor kihajtott a pályára a kvalifikációra, mintha nem ugyanaz a Hamilton ült volna a Mercedesben, akit a hétvége korábbi részében láttunk. A brit háromszor is elrontotta a féktávot az egyórás időmérő során, ezzel többször is nehéz helyzetbe hozva magát, a hajrában pedig egy újabb hiba során a falnak csapódott, így végül épkézláb gyorskör nélkül csak a 10. helyre rangsorolták.

ClPQrBXWEAAvs7E

Az autóból kiszállva Hamilton nem is igazán találta a szavakat, amikor azonnal az orra elé dugták a mikrofont. „Tegnap tökéletes ritmust találtam, ma pedig nullát. De néha megtörténik ilyen” – ismerte el.

Arra a kérdésre, hogy a mai balesetgazdag GP2-es futam után reménykedik-e abban, hogy a mezőny megrostálódása révén előreléphet majd a futamon, így felelt: „Még csak éppen befejeztem az időmérőt, szóval őszintén szólva nem tudom megmondani, hogy milyen pozitívumai vannak, de nyilvánvalóan próbálok majd a lehető legfeljebb kapaszkodni. Innentől már csak az a cél, hogy minél kevesebbet veszítsek, szóval megteszek mindent, amit csak tudok.”

Mindenképp furcsa, hogy miután az edzéseken ennyire nyeregben érezte magát, Hamilton az időmérőn nem érezte a pálya határait. Amikor megkérdezték, hogy az éjszaka során módosítottak-e valamit a Mercedesen, hezitálva felelt: „A csapat változtatott… valamin, de egyszerűen ma csak nem voltam nyeregben.”

Hamiltonnak a szabályok értelmében ráadásul a Q2-ben csúnyán elfékezett szuperlágyakon kell megkezdenie a versenyt. Az FIA csak akkor engedélyezheti a Mercedesnek a cserét a start előtt, ha az abroncsszettel biztonsági aggodalmak merülnének fel.

Forrás: www.formula.hu – RSS