Lewis Hamilton maradt az élen a Magyar Nagydíj második szabadedzésén, és ő volt az egyetlen versenyző, aki 1 perc 24 másodperc tudott körbeérni a 4,381 kilométer hosszúságú Hungaroringen.
A brit több mint 0,3, illetőleg bő 0,5 másodpercet adott a kisebb meglepetésre a második és a harmadik helyen végző két Red Bull-versenyzőnek, Danyiil Kvjatnak és Daniel Ricciardónak.
Nico Rosberg, a másik Mercedesszel csupán a negyedik lett.
A tehát kiváló eredményt elérő Red Bull-csapat örömébe egyébként a végén egy kis üröm is vegyült. Ricciardo autójában ugyanis szűk fél órával a leintés előtt, hatalmas füstfelhő kíséretében megadta magát a Renault-erőforrás, amely nem bírta tovább a 30°C fölé kúszó forróságot, és amely miatt ezt az edzést sem úsztuk meg piros zászló nélkül. Szerencsére azonban az egység nem a 3-as rajtszámú autó versenyre szánt motorja volt, ennélfogva az ausztrál versenyző ezúttal elkerülte a rajtbüntetést.
Ricciardo csak a tréning végét kényszerült kihagyni, a Force India csapata azonban ennél is rosszabbul járt, hiszen miután nem voltak képesek időben rájönni, hogy mi okozta Sergio Pérez délelőtti, felfüggesztés-hiba miatti hatalmas balesetét, elővigyázatosságból egyik autójukat sem küldték pályára a kilencven perc folyamán.
Szenvedtek a Ferrarik is: Kimi Räikkönen ugyan hiba nélkül futott, ám így is több mint egy másodpercet kapott az edzéselső Hamiltontól, Sebastian Vettel pedig rossz napot fogott ki, midőn kétszer is kipördült a bukótérbe a féktávon, s végül 0,7 másodperccel, valamint két pozícióval a 2007-es világelső csapattársa mögött zárt.
Az Ágaskodó Lovak az egy szem egészséges Toro Rossót – az újonc Carlos Sainzét – fogták közre, miután Max Verstappen már a körözés elején furcsa motorhangokra panaszkodott, majd pedig elektronikai hiba miatt nagyjából egy órát vesztegelt a garázsban.
Alapos oka lehet viszont az örömre a kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak, aki kényelmesen a legjobb tízben zárt a McLaren-Hondával – csapattársa, Jenson Button viszont egy ponton meglepetésre elhagyta az egyik visszapillantó tükrét.
A gyakorlás másik komikus pillanatát a második helyen végző Kvjat szolgáltatta. Az orosz – miután feltartották – „nem túl jó fejnek” titulálta a sauberes Marcus Ericssont a rádión. A Red Bull-osnak nem is kellett sokáig eltűrnie a svéd társaságát a versenypályán: Ericsson az elektronikus hátsó fékrendszer hibája miatt néhány perccel a többiek előtt mehetett zuhanyozni.
A versenyhétvége programja az M4 Sporton szintén élőben közvetítendő harmadik szabadedzéssel folytatódik, méghozzá holnap délelőtt 11 órától.
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23,949 | 36 | |
2. | Danyiil Kvjat | Red Bull-Renault | 1:24,300 | +0,351 | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:24,451 | +0,502 | 16 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:24,668 | +0,719 | 34 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:25,134 | +1,185 | 30 |
6. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:25,599 | +1,650 | 37 |
7. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:25,660 | +1,711 | 26 |
8. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:25,752 | +1,803 | 31 |
9. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:25,881 | +1,932 | 35 |
10. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:25,920 | +1,971 | 31 |
11. | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:25,935 | +1,986 | 19 |
12. | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:25,994 | +2,045 | 32 |
13. | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:26,090 | +2,141 | 36 |
14. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:26,379 | +2,430 | 36 |
15. | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 1:26,442 | +2,493 | 39 |
16. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:26,831 | +2,882 | 29 |
17. | Roberto Merhi | Manor-Marussia-Ferrari | 1:29,113 | +5,164 | 29 |
18. | Will Stevens | Manor-Marussia-Ferrari | 1:29,115 | +5,166 | 28 |
*A két Force India nem vett részt a második szabadedzésen