A bajnoki éllovas a futam 34. körében adta föl a Szingapúri Nagydíjat, miután autója pár körrel korábban veszített erejéből, s az egész mezőny elhaladt mellette. Lewis Hamilton a gázpedál hibájára panaszkodott kiesése előtt (hiába nyomta le, nem jött érkezett kellő mennyiségű erő), a leintés után a csapat viszont már arra gyanakodott, hogy a motoron belül adódtak problémák, s ez hatott ki a gázpedál működésére is.
Toto Wolff, a csapat sportigazgatója az Autosportnak elárulta, azóta már pontos magyarázatot is találtak a történtekre – s ez megnyugtató hír Hamilton számára, kiderült ugyanis, hogy nem lesz szüksége motorcserére a Japán Nagydíj hétvégéjén. „Egy nagyon apró dolog, egy fém kapocs tört el, és ennek komoly hatása volt” – magyarázta az osztrák. „Ez a kapocs a szellőztető csőn volt, ez tartotta össze, és mikor kiugrott, az erő egyszerűen elszivárgott. Őrület, igen. Nagyon régóta használjuk ezt a tervezést, egy teljesen átlagos fém kapocsról van szó, ami egyszer csak eltört. Lewis motorjának azonban nincs semmi baja.”
Szuzukában e motorgondok miatt Hamiltonnak tehát nem kell aggódnia – kiesésével azonban 41 pontra csökkent az előnye a bajnoki tabellán. „Egész jól ment addig, de aztán a motor teljesítménye a felére csökkent, így már csak lassan körözgettem. Mintha a sebességhatárolón vezettem volna. Sebastian már fél körrel előttem járt, ha nem többel, és még ha vissza is jött volna az erő, és keményen nyomtam volna, akkor is csak pazaroltam volna a motoromat. Talán egy pontot szerezhettem volna, de ennél többet aligha, mivel itt nem lehet előzni. De még visszavágunk” – mondta Hamilton, aki azt is elmondta, a hiba előtt még úgy érezte, a győzelemre is van esélye.
Utóbbi állításával kapcsolatban Wolffnak azonban vannak kételyei. „Sebastian nagyon jól beosztotta az erejét. Amikor kellett – a futam során kétszer –, egyszerűen csak elhúzott. A dobogóra talán lett volna esélyünk Lewisszal, de szerintem a tempókülönbség a Ferrarihoz képest hasonló volt, mint tegnap” – vélekedett.