Az első „éles” Dakarjáról, tulajdonképpen a rajtkapuból kellett visszafordulnia a Kovács Miklós, Sipos Tamás, Tóth Tamás alkotta egységnek. Két héttel a drámai hátraarc után a Qualitrans-Cargo Kft. egyik ügyvezetőjét és a versenykamion pilótáját, Kovács Miklóst kérdeztük, hogyan élték meg a verseny lemondását, és hogy szerinte mit hoz számukra a jövő.
Hogyan érezted magad azon a péntek délelőttön?
Már csütörtökön végeztünk az átvételekkel, de egy adminisztrációs módosítás miatt bementünk a gépátvételhez. Mire megérkeztünk már mindent lezártak, küldték kifelé az embereket, nem tudtuk mi történhetett. Láttuk, hogy délben rendkívüli eligazítás lesz, ezért ottmaradtunk, és persze akkor már jöttek a hírek, a tippek, a különböző verziók, hogy mi lesz. De ahogy közeledett a dél, már szinte biztosak voltunk benne, hogy vége, lefújják.
Az első saját Dakarunk lett volna, amin még a rajtkapuig sem jutottunk el. Hát nem kívánom senkinek ezt az érzést! Idő, pénz, energia – ezekből mind rengeteget tettünk bele, aminek akkor, ott vége is lett. Azért, hogy ne ezen agyaljunk, illetve, hogy csökkentsük a további veszteségeket, az eligazítás után az elsődleges feladat volt a visszaút megszervezése, főleg, hogy az összes magyar egység technikáját mi szállítjuk. Azok a szerelvények, amik kihozták a gépeket már lassan indultak volna a vissza-fuvarba, így át kellett szervezni az egész logisztikát. Megoldottuk, a kamionok el tudtak indulni szombaton a magyar versenyzők járműveivel megrakva.
A Technosport csapata megszervezte a személyes hazautazásunkat, megbeszéltük a tudnivalókat, aztán kezdtük feldolgozni a történteket és gondolkodni rajta, hogy hogyan tovább.
Mi a személyes véleményed a verseny lemondásáról?
Minden bizonnyal jó oka volt a szervezőknek lemondani a versenyt és vállalni annak minden következményét. Mi szereplői, résztvevői voltunk ennek a futamnak, a döntés ellen nem tudunk mit tenni.
Nagyon bízom benne, hogy lesz alternatíva az elmaradt versenyre és hogy a jövője is rendeződni fog a futamnak. Mivel kamionos egység vagyunk számunkra ez még nagyobb érvágás, hiszen sokkal kevesebb terünk van a versenyzésre. A Dakar mindennek a fő mozgatója, mindenképpen szeretnénk rajta továbbra is részt venni.
Ahogy mondtam, rengeteg energiát, pénzt öltünk bele, mögöttünk állnak a partnereink, akik szintén sokat tettek, hogy el tudjunk indulni fontos, hogy legyen folytatás 2009-ben!
Hogyan tovább, mik az elsődleges feladatok?
Mint ahogy mindenki, mi is várjuk a szervezők döntését, hogy mit kínálnak fel nekünk. Ezen felül a kamion homológizációs dolgaival is rengeteg munkánk van még, amit már kint elkezdtünk szervezni. A legfontosabb, hogy minden papírja, minél hamarabb rendben legyen a gépnek!
Végezetül hol láthatjuk a sárga-kék kamiont és legénységét legközelebb versenyezni?
Minden azon múlik, hogy a kamion papírjainak intézése hogyan halad, illetve, hogy mi lesz a Dakarral, a kamionos versenyekkel. Egyelőre még nagyon sok a kérdőjel.