Amikor a Scuderia Kanadában bevetette a három módosító pont segítségével továbbfejlesztett idei harmadik erőforrását, sokan tették fel a kérdést: miként jutnak el így az olaszok a szezon végéig négy motorral? A csere meglehetősen korainak tűnt – főleg annak ismeretében, hogy a Mercedes-csapatok Montrealban mindössze a második ez évi hajtóegységeket vetették be először.
Az olaszokat persze hajtotta a fölzárkózás kényszere. Malajziai győzelmük, s a Mercedes életének többszöri megkeserítése után a megszokottnál is nagyobb fejlesztési tempót igyekeztek diktálni – abban a reményben, hogy ezzel le tudják csökkenteni a különbséget a németekkel szemben. Ez nem egészen sikerült nekik, sietségük pedig az év későbbi részében még vissza-visszaüt.
Például a Magyar Nagydíjon. Az olasz La Gazzetta dello Sport szerint ugyanis az olaszok – kihasználva a pálya adottságait – taktika megfontolásból a Hungaroringen visszatértek a kanadai előtti gyengébb erőforrásaikhoz. Azokhoz, melyeket már Bahreinben, Spanyolországban és Monacóban is használtak. A csapat ezzel próbálja növelni a papíron jobb motorok élettartamát, megkímélni őket a magyarországi hőségtől, s tartogatni őket a motorerőt középpontba állító pályákra, mint amilyen Spa. Más kérdés, hogy a régebbi motorok nem működtek tökéletesen a hétvége során: Kimi Räikkönennél például vízszivárgást tapasztaltak a szombat délelőtti edzésen, ami a finn elmondása szerint végül időmérős szereplésére is kihatással volt.
A Ferrari a tervek szerint a nyári szünet után Belgiumban visszatér a kanadai motorverzióhoz, míg hazai futamán Monzában beveti a további módosító pontokkal továbbfejlesztett negyedik V6-osát.