Honda: Cél a Ferrari szintje!

Arai Jaszuhisza (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Arai Jaszuhisza (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Nagyon nehezen indult a királykategóriába idén visszatérő japán gyár szezonja, az első félévben ugyanis a McLaren versenyzői szinte folyamatosan műszaki hibákkal küzdöttek – ezek többnyire az erőforrással voltak kapcsolatosak –, autóik pedig teljesítmény tekintetében is elmaradtak a Mercedestől, a Ferraritól, avagy a Renault-tól. Belgiumban viszont egy komoly fejlesztési csomag érkezik majd a japánoktól – változtatnak az égéstéren, a légbeömlőn, a kipufogó elrendezésén és a sebességváltó-rendszeren is –, akik most komolyabb előrelépést várnak.

A gyár sportigazgatója a Belga Nagydíj előtt elmondta, hogy a Magyarországon használt erőforrás már jobb volt, mint a Renault-é, most pedig az a cél, hogy a Honda a Ferrarit is utolérje motorteljesítmény tekintetében, a téli fejlesztésekkel pedig a 2016-os évadban levadássza a második turbókorszakot eddig uraló Mercedest. „A belgiumi az utolsó fejlesztés az idei évre, ezt ugyanis csak kisebb kiegészítések követik majd” – mondta az Autosportnak. „A harmadik verziót most vetjük be, és már a következő évben használt erőforrás fejlesztését is elkezdtük. A negyedik a Mercedes szintjén lesz; legalábbis ez a cél. A harmadikkal a Ferrari szintjén akarunk lenni. Ez egy nagy lépés!”

Magyarországon a Honda-motorok már teljes erővel üzemelhettek, az előrelépések azonban rejtve maradtak, hiszen még a McLaren karosszériájának is fejlődnie kell – legalábbis Arai elmondása szerint. „Aerodinamika és mechanikai tapadás terén [az autó] nem túl erős, a Red Bullhoz képest például még mindig nagy a lemaradás. Már ellenőriztük a GPS-adatokat is, és a karosszériának még némi finomhangolásra van szüksége, például a szárnyak, a hasmagasság és a felfüggesztés beállítása terén. A [motorral kapcsolatos] megbízhatósági problémák miatt sok alkatrészt ki kellett cserélnünk a téli tesztek alatt; a szezon során kellett tehát például az áramlásjelző folyadékkal gyakorolnunk, és ekkor kellett adatokat gyűjtenünk az első szabadedzéseken” – magyarázza.

A döcögős kezdés ellenére Arai továbbra is úgy érzi, a Hondának van oka az optimizmusra, és nemcsak azért, mert a McLaren Fernando Alonso révén Magyarországon megszerezte idei legjobb eredményét, hanem azért is, mert a futamon egyik pilóta sem küzdött műszaki hibákkal, azaz végre a megbízhatóság is javul. „A szezon kezdete óta problémáink voltak a hűtéssel, szóval le kellett tekernünk az erőforrást. Spanyolországban a motor második specifikációjával ezt majdnem sikerült kiküszöbölnünk. A csomag rendkívül összetett, és voltak gondok a hűtéssel, és ezek az energia-visszanyerő rendszerekre is hatással voltak. Magyarországon viszont nagyszerű volt a csomag, és nem szembesültünk semmilyen problémával sem” – zárja gondolatát a japán szakember.

Forrás: www.telesport.hu – RSS