Aschenbrenner győzedelmeskedett az Országos Rally Bajnokság második, miskolci futamán.
Április utolsó hétvégéjén startolt el a Magyar Országos Rally Bajnokság második futama Miskolcon, ahol a HELL Racing Team egyik oszlopos tagja, Aschenbrenner György vívta ki magának az első helyet. A tavalyi bajnokság győztese nem elégedett meg az előző futamon bezsebelt második helyezéssel, ezúttal feljebb emelte a lécet: maga mögé utasított mindenkit, hogy a dobogó legfelső fokáról integethessen a rajongóknak. Asi és navigátora, Pikó Zsuzsa töretlenül haladnak a kiszemelt cél felé, azaz hogy megvédjék a tavalyi bajnoki címet.
– Az idei országos bajnokság első versenyén az „ezüst-pozíció” lett a tiéd, de – talán nem meglepő
– nem értétek be ennyivel. Április utolsó szombatján az élre törtél és elsőként süvítettél át a célvonalon: ezek szerint minden tökéletesen működött?
– Ashenbrenner György: A miskolci pályán már R4 kittel megerősített versenyautóval álltam a rajthoz, a kocsim így könnyebb lett, jobban vezethető. A technikai előny mellett a csapatom is erőn felüli teljesítményt nyújtott. A szerviz csapat a rossz idő ellenére mindig a megfelelő gumikat választotta: ez rendkívül nehéz olyan változékony időben, mint amilyen szombati időjárás volt. Hol esett, hol sütött a nap, így az útviszonyok szinte percről-percre változtak. Ennek ellenére úgy gondolom, sikerült száz százalékos teljesítményt nyújtanunk.
– A következő megmérettetésre Szombathely mellett, a bükfürdői rali-pályán kerül sor. Hogyan készülsz erre a versenyre?
– Aschenbrenner György: Az országos bajnokság első két futamán aszfaltozott pályán vezettem, de Bükfürdőn már murvás úton kell száguldani. A következő néhány héten alapos elemzésnek vetjük alá a Mitsubishit: tesztelnünk kell a gumikat, és a lengéscsillapítók esetében is meg kell találnunk a legjobb beállításokat. Eddig kiváló eredményeket értünk el, és szeretnénk, ha folytatódna ez a kiváló sorozat. Mindent megteszek, hogy maximálisan felkészülten indulhassak neki a harmadik futamnak is!
– Bükfürdő után hány versenyen kell még helytállnod, hogy idén is tied legyen az aranyérem?
– Aschenbrenner György: A bajnokság hat futamból áll. Bükfürdő után még két másik murvás pályán kell bizonyítanunk: először Veszprémben, majd Aradon, és végül következik az aszfaltos Mecsek-rali, amely másfeles szorzójú. Az utolsó kihívás ráadásul egyedülálló lesz az Országos Rally Bajnokság történelmében. Most először nemzetközi IRC (Interkontinentális Rali Bajnokság) futamként rendezik meg a Mecsek-ralit, ahol világbajnok gyári csapatokkal versenyezve kell tanúbizonyságot tennünk arról, hogy a magyar versenyzők megállják a helyüket a legjobbak között is! Annyit ígérhetünk: rajtunk nem fog múlni!
Forrás: Tóth Eszter