
Vendégünk lesz Dr. Bottyány Balázs, és Milanovics Attila a CERENT Kft. ügyvezetője és a Twizy, a városi közlekedés egyik vonzó alternatívája. Ugyanis szombaton bemutatjuk a Renault elektromos városi minijét, beszélgetünk az üzemeltetés költségeiről, az előnyökről és az esetleges hátrányokról….
Van-e remény arra, hogy Budapest vezetőit érdekli a környezetbarát közlekedési eszközök térhódítása? A parkolási pénzeket akár törvénytelen eszközökkel is begyűjtő arrogáns, és kapzsi önkormányzatok elektromos autók esetében elengedik-e a parkolási díjat? Gondoskodnak-e arról, hogy egyre több töltőhely létesüljön? Lesz-e kormányzati támogatás a zéró emissziós járművek vásárlói számára? Hogyan tud egyre nagyobb számban megjelenni az utcákon a Renault Twizy?
Egyébként, ha 18-án, kedden 17 órától 19 óráig hallgatóink ellátogatnak a Jazzy Street nyilvános Twizy tesztnapjára a Dózsa György út és Thököly út sarkánál lévő Récsei Center Bevásárlóközpontba, testközelből is megismerkedhetnek az európai nagyvárosok kedvenc elektromos városi minijével. Maga az épület is kuriózum, hiszen Magyarország első buszgarázsa volt, és Európában egyedülálló építészeti megoldásai folytán műemléknek nyilvánították!
Teszteltük az Opel Amperát! – Egy igazi családi autó tisztán elektromos hajtással, …amiben azonban mégis van egy benzines erőforrás is, de az csak az áramot termeli, ha kiürül az akkumulátor csomag. A vezetés élménye és a műszaki tartalom révén, talán az egyik legjobb alternatíva, ismerve az akkumulátorok mai fejlettségi szintjét. Ezzel az autóval kilométerkorlát nélkül akár világkörüli útra is mehetünk. Azon kívül, hogy különleges élményt jelent a vezetése, reprezentatív cégautónak az Amperát választva tökéletesen tudja emelni a cég presztízsét is.
Meghalt a király éljen a király Opel Astra 1.7 dizel teszt! A fogyasztás igazi bajnoka, ami egyben szép elegáns és igényes autóként, az esztétikai érzékünk simogatásán túl a vezetés valós élményével is megajándékozott minket… Lehet, hogy ha nagyon keresünk, talán még valami hibát is találhattunk volna, de az első nap után ez már eszünkbe se jutott, ez az autó ugyanis úgy verte le a régi Opel Astra 1.7-es „bébiturbós” fogyasztási rekordjait, hogy feltehetőleg a kategória és úgy általában a piac egyik legtakarékosabb autójává lépett elő! Pedig az előd modell sem volt semmi! Hiszen 2001-ben Esztervári Ervin aranytollas szakíró kollégámmal egy autóban versenyezve a többi autós tollforgatóval sikerült Horvátország hegyes-völgyes tájain átautózva 1. 98 század literes fogyasztást elérnünk vele! …és mi csak a 2. helyre voltunk jók!
Díjak, és autók
- díjeső a PSA levegő hibrid rendszerének, ami akkumulátorok és elektromotor nélkül tud elképesztően kevés üzemanyaggal gördülni. Most benézünk a kulisszák mögé…
- A FIAT sikeres 900 köbcentis TwinAir Turbo bi-fuel metánüzemű erőforrása a nagy presztízsű Év Motorja Díj idei szavazásán elnyerte ,,2013. év legjobb zöld motorjának” járó díjat. Balczer Andrással, a FIAT műszaki tanácsadójával beszélgetünk a nyertes erőforrásról.
Egy földgáz üzemű IVECO városi busz turnézik Magyarország nagyvárosaiban, hogy meggyőzze a városvezetőket és a közlekedési vállalatok szakembereit, a földgáz üzem környezeti és gazdasági előnyeiről, amivel komolyan lehet csökkenteni az közösségi közlekedés üzemeltetési költségeit, esetleg még plusz bevételeket is lehet vele termelni, és a környezetvédelemi szempontok is rendben lesznek…. persze csak ha nyitott fülekre találnak és a lobbyérdekek nem szólnak majd bele a racionális döntésekbe…
Szombaton 16 és 17 óra között várja Önöket Bögös Sándor és Csökő Zoltán a Jazzy Streeten, és a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján! Töltsék kellemesen a hétvégét, és ha kedvük van kedden jöjjenek el délután 17 és 19 óra között a Zuglói Récsi Centerbe, és ismerkedjenek meg testközelből a Renault városi minijével, a Twizyvel…. addig is hallgassák a Jazzyt! Viszont hallásra!