A nyolcadik helyről induló Vettelnek jó esélye volt arra, hogy a múlt vasárnapi megmérettetésen ismét ott legyen a legjobb három között, hiszen egy kiállásos taktikájának köszönhetően több ellenfelet is lehagyott, és bár Romain Grosjean folyamatosan közelített hozzá, úgy tűnt meg tudja tartani a harmadik helyet. Az utolsó előtti körben azonban szétrobban autójának jobb hátsó abroncsa, így végül nemcsak a dobogóról, a pontszerzésről is lecsúszott.
A német pilóta a leintést követően meglehetősen indulatosan nyilatkozott és elfogadhatatlannak nevezte a helyzetet (a pénteki második szabadedzésen Nico Rosberg is defektet kapott). Kijelentésére a Pirelli sportigazgatója, Paul Hember szinte azonnal reagált: szerinte a Ferrari kockázatos stratégiája miatt történt a baj, a csapat ugyanis túl sokáig használta a közepes keverékű abroncsokat, ellenben a két-három kiállásos stratégián lévő ellenfelekkel.
Az eset után sokan kiálltak a négyszeres világbajnok mellett, a szakértők egy része pedig egyetértett abban, hogy a Pirelli magyarázata instabil lábakon áll, hiszen abban az esetben, ha abroncsai valóban veszélyessé koptak volna, a pilóta nem tudott volna olyan köridőket autózni, amilyeneket. A ma már televíziós szakértőként dolgozó Jordan azonban Vettelt illette kritikával a vasárnapi eset után, igaz ő sem mondójának igazságtartalmát volna kérdőre, hanem a német pilóta viselkedését, ami szerinte nem volt méltó egy komoly sportember viselkedéséhez.
„Sebastiannak előbb gondolkodnia kellene, mielőtt a nyilvánosan is támadást indít egy olyan világméretű cég ellen, mint amilyen a Pirelli” – magyarázza Jordan, aki úgy véli, Vettel mérgét elsősorban a csalódottság táplálta, a harmadik hely elvesztésével ugyanis minden valószínűség szerint a bajnoki győzelemmel kapcsolatos remények végleg szertefoszlottak. „Minden áron harcban akart maradni a világbajnoki cím megszerzéséért. A Ferrari is ezért vállalt ilyen nagy kockázatot. És ez az, amiért ennyire csalódott volt. 67 pont a lemaradása, a bajnoki címet már elfelejtheti!” – mondta.