Jung

Interjú Andreas Junggal.

 

Andreas Jung, a Bayern AG marketingügyekért felelős vezetőségi tagja a német Sport1-nek adott interjút. 

Sport1: Az elmúlt szezonban a Bayern 1,3 millió mezet adott el – ez egy újabb rekord. Mi lesz a következő cél?

Jung: „Természetesen, hogy még több mezt adjunk el.  De a világbajnokság évében ez nem számít könnyű feladatnak.”

Sport1: A német válogatott ezek szerint a klub konkurensének is nevezhető?

Jung: „Ha így szeretné hívni, ebben az esetben igen. Ha a német piacról és marketingről beszélünk, akkor a válogatott a legnagyobb vetélytársunk.”

Sport1: Paul Breitner, a klub legendája gyakran mondja azt, hogy egyike a több milliónyi Bayern szurkolónak. Próbálta már felmérni, körülbelül hányan szurkolnak Németországban a bajoroknak?

Jung: „A számuk mindig 12 és 14 millió között van. Néhányaknak ez kicsit a sikerektől függ.” (mosolyog)

Sport1: A nagy riválisuk, a Borussia Dortmund a Bayern „Mia san Mia” szlogenjéhez hasonlóan az „Echte Liebe” (valódi szerelem) szlogent használja. Hogy látja a BVB helyzetét és fejlődését?

Jung: „Csak annyit mondhatok, hogy ezt abszolút tisztelem és a dortmundiak nagyon jó munkát végeznek. Carsten Cramer (szerk.: a BVB marketing és értékesítési szakértője) kollégámtól tudom, hogy korábban rengeteget elemezték, melyik mottó illene a legjobban a Dortmundhoz és a szurkolóikhoz. Nálunk a mottó egészen máshogy alakult ki. A „Mia san mia” a nyolcvanas években jött létre, amikor is a játékosaink a Városháza erkélyén azt énekelték: >>Mia san Mia, mia san stärker wia a Stier, mia san stärker wia a Bam, weil mia echte Bayern san<<” (Mia san mia, erősebbek vagyunk a bikánál is, erősebbek vagunk a szálfánál is, mert mi igazi bajorok vagyunk)

Sport1: Az FC Bayern „Mia san Mia” mottóját néhányan  arroganciához, a túlságosan magabiztos fellépéshez kötik. Ez járhat negatív következményekkel a márkára nézve?

Jung: „Minden sikeres márka sarkít. Ahol siker van, ott megjelennek az irigykedők is. Ezért jutunk el addig, hogy érzelmi alapon helyezzünk el egy klubot. Tudatában vagyunk a szerepünknek és a felelősségünknek. Azok, akik az FC Bayernt ismerik, tudják, hogy a klubnak nincs meg az az arroganciája, amit gyakran a számlájára írnak.  AZ FC Bayern is kicsiben kezdte, például nem is vagyunk alapító tagjai a Bundesligának. Akkorra voltak klubok 60.000 férőhelyes stadionnal. Az FC Bayernnek az egy hosszú és körülményes utat jelentett, hogy a márka a sportban és gazdaságilag a mai helyét foglalja el. es ehhez jön még az, hogy az FC Bayern AG többségi tulajdona a tagoké.”

Sport1: Ön régóta ismerri Uli Hoeneßt. Fog még egyszer a klub kötelékében hivatalba lépni?

Jung:  „A döntés először is rá hárul, és csak utána a tagokra. en mindenesetre örülnék neki. Azonban neki értékelnie kell a helyzetét.”

Sport1: Az Uli Hoeneßszel történteknek voltak kihatásai a márkára?

 

Jung:  „Egyáltalán nem voltak negatív kihatások. Még egyszer hangsúlyozom: A márka ilyen szintű sikere nagyrészt az ő érdeme.”

A cikk olvasása az fcbayernmunchen.hu weboldalon.

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.