Kerékpár: Simonyi Ákos elnökjelölt személye jelentheti a rendszerváltást a magyar kerékpársportban

image

A Magyar Kerékpársportok Szövetségének (MKSZ) leköszönő elnöksége február 25-ére tisztújító és alapszabály-módosító közgyűlést hívott össze. 

Az egyik elnökjelölt, dr. Simonyi Ákos és csapata a 2016-os riói olimpiáig, az MKSZ XXI. programban fogalmazta meg célkitűzéseit és stratégiai pontjait, melyet, ha a szombati közgyűlés elfogad, a nemzetközi szövetség elvárásainak is megfelelő, minden szakágat magában foglaló – a sportszakmai irányítást üzleti menedzsmenttel kiegészített – új struktúrát és rendszerváltást hozhat a sportágnak.
Az MKSZ elnöksége a január 16-ai ülésén február 25-ei hatállyal azért mondott le, hogy a jelenlegi szakági szövetségi rendszer megszűnjön, és egy új alapszabály elfogadása és új elnökség megválasztása után, a nemzetközi szövetség (UCI) által is elvárt, ernyőszervezet nélküli struktúra jöjjön létre. 
Az új vezető testület az olimpiai felkészülés figyelembevétele mellett, szeptember 1-ig kívánja kialakítani a több bizottságot magában foglaló új szervezeti struktúrát. 
Az elképzeléseket az MKSZ XXI. programban fektették le, melyben a finanszírozás kulcsát a sportág eladhatóságában látják.
A program legfőbb céljai a 2016-ig szóló olimpiai ciklus távlatában: legalább 3000 igazolt kerékpárversenyző, legalább 8 fős magyar kerékpárcsapat a 2016-os olimpián, legalább 100 millió forint szövetségi és 500 millió forint egyesületi finanszírozás, a versenyek színvonalának, számának, látogatottságának és (el)ismertségének emelése, infrastruktúra fejlesztése, a kerékpározás szabályainak kedvezőbbé tétele a sportolni vágyók számára, valamint adókedvezmények elérése a kerékpársporttal kapcsolatos költekezések esetére. 
A célok eléréséhez az MKSZ XXI. program három stratégiai pontból – egység és összefogás, menedzsment szemléletű sportágirányítás és magas színvonalú sportszakma – indul ki. Az egyszövetségi rendszeren belül, a kerékpársport magyar viszonyait és a nemzetközi szövetség (UCI) struktúráját követve országúti, pálya, olimpiai-krossz és lejtős hegyikerékpár, terep (ciklo-krossz), bmx, triál, terem, para és szabadidős szakági bontásban valósulna meg a működés.