Két defekt és harmadik hely Palikék szombati mérlege

palik_laszlo_lead.jpg

Nem lehet azt mondani, hogy könnyű a feladata a Palik László, Darázsi Gábor párosnak a Mohács-kupán.

A pénteki prológon a Nissan fékével adódtak gondok, szombaton pedig két defekt miatt fájhatott a pilóta és a navigátor feje – ennyi probléma ellenére a Palik Racing Team duója mégis a harmadik helyen áll a hazai tereprali-bajnokság nyitófutamának második napja után.

Nem meglepő, hogy amikor Palik a szombati utolsó, negyedik szelektív szakasz után kiszállt az autójából, a fejét ingatta.

– Nem is emlékszem arra, mikor szenvedtünk ilyen sokat. Már a fék pénteki meghibásodását sem értettem, hiszen a teszten minden a legnagyobb rendben volt, ám a szombaton történtekre tényleg nincs magyarázat – tárta szét a karját a tavalyi ob-t másodikként záró, 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzőjének választott Palik László. – Teljesen egyenes, szinte aszfalt simaságú részen jobb első defektet kaptunk. Mivel még csak tizenöt kilométert tettünk meg a hatvannégy km-es szakaszból, kénytelenek voltunk kereket cserélni, úgyhogy sok időt veszítettünk. Aztán megpróbáltunk „sietni”, tényleg jól is mentünk, ám a negyedik szelektíven megint adódott egy kis gond. Alig négy kilométerrel a cél előtt a változatosság kedvéért hátsó defektet kaptunk, de akkor már nem álltunk meg. Mindezeket figyelembe véve, úgy gondolom, nem panaszkodhatunk a helyezésünk miatt.

A változékony időjárás is alaposan megnehezítette a páros feladatát.

– Előfordult, hogy szakaszon belül előbb mély sárban, aztán teljesen száraz földúton haladtunk, úgyhogy nem volt könnyű a szombati nap. Kíváncsi vagyok, milyen meglepetést tartogatnak az égiek vasárnapra – jelent meg egy mosoly Palik arcán. – Az biztos, hogy megpróbálunk a saját tempónkban közlekedni, hogy minél jobb eredményt érjünk el. A srácok egészen fantasztikus munkát végeztek, a nehézségek ellenére mindenki százszázalékosan koncentrált, s Gabi is nagyon figyelt arra, hogy megmaradjon a jó hangulat az autóban. Ilyen a technikai sport, de a múlttal már nem érdemes foglalkozni, csak előre tekintünk, azaz a vasárnapi első szakaszra koncentrálunk.

A Mohács-kupa állása a negyedik szelektív szakasz után(nem hivatalos): 
1. Korda Erik, Tóth György(Nissan) 2:35:59 óra, 2. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 1:58 perc hátrány, 3. PALIK LÁSZLÓ, DARÁZSI GÁBOR (NISSAN) 7:51 P H., 4. Zdenek Porizek, Zdenek Ulehla (cseh, BMW) 10. p h., 5. Lukács András, Szegedi Ferenc (G-Baba Proto Evo) 11:31 p h., 6. Murczin Zsolt, Bagics Róbert (Mitsubishi) 12:27 p h., 7. Bálint Zoltán, Marton Dániel (Nissan) 16:13 p h.

Mohács-kupa, a 2010-es magyar tereprali-bajnokság első futama. (Az össztáv 505 kilométer, a szelektív szakaszok hossza 379 km)
5. szelektív szakasz (vasárnap): 45 kilométer (Lánycsók-Bár)
6. szelektív szakasz (vasárnap): 64 kilométer (Nagynyárád-Mohács)
7. szelektív szakasz (vasárnap): 45 kilométer (Lánycsók-Bár)

XLsport –

Forrás: Palik Racing Team

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.