KIA Telluride – Vagy hívjalak inkább Bentaygának?

Autó

2016. január 12. kedd, 00:25

Szerző: Mészáros Gergely

Kiderült, hogy nem is sárga, hanem zöld, a legdurvább mégis inkább az vele kapcsolatban, hogy néhány szögből kísértetiesen emlékeztet a Bentley Bentaygára. Mondjuk, annyira talán nem vészesen csúnya.

kiatelluride2016

Az már biztos, hogy a Bentley Bentayga nyomot hagy a bolygónkon, sőt, tagadhatatlan az is, hogy hatással van az emberekre is. Ja, vannak néhányan, akik esztétikai környezetszennyezésnek tekintik az angol szabadidő-autót, és valóságos fizikai fájdalmat éreznek a látásakor (szerencsére Magyarországon nem gyakori darab), megint mások viszont rajonganak érte, s a luxus „netovábbjaként” gondolnak rá. A KIA észak-amerikai formatervezői is valószínűleg az utóbbi kategóriába tartoznak, hiszen nem kevés ihletet merítettek az angol luxus-terepjáróból.

kiatelluride2016d

De hagyjuk a formáját, hiszen mindenkinek más a szép, inkább nézzük meg, hogy mi rejtőzik a hatalmas karosszéria „alatt”. Bizony, a Telluride hosszabb, szélesebb és magasabb a Sorentónál, sőt, a tengelytávja is nagyobb, vagyis minden fizikai paraméterében lepipálja a hétüléses CUV-ot. Úgyhogy el lehet képzelni a helykínálatát. Ráadásul a hátsó ajtói a szokásostól eltérő irányban nyílnak, így kifejezetten könnyű bejutni az utastérbe. S a kényelem, a luxus akkor hág leginkább a tetőfokra, amikor a harmadik, azaz leghátsó üléssort összehajtogatva a középső sor „kapitány” ülései „kibontakozhatnak”.

kiatelluride2016e

Lábtartói szinte vízszintes pozícióba állíthatók, így első osztályú komfortot kínálnak, miközben beépített intelligens érzékelők figyelik az utasok alapvető egészségügyi állapotát. Az érzékelőkkel összedolgozva egy, a tetőn elhelyezett, ún. LER – Light Emitted Rejuvenation (Fénykibocsátó fiatalító) – rendszer gondoskodik a megfelelő atmoszféráról, illetve az utasok energiaszintének feltöltéséről. További érdekesség, hogy a második sorban ülők is vezérelhetik a Harman Kardon audioberendezést, s a zenét akár vezeték nélküli fejhallgatóval is élvezhetik.

kiatelluride2016a

A Telluride dinamikájáról egy plug-in hybrid hajtáslánc gondoskodik, mely egy 270 lóerős, 3.5 literes, V6-os benzin-, illetve egy 130 lovas villanymotorból áll össze. A rendszer összteljesítménye 400 LE, a hatalmas erő négy keréken át jut el az aszfaltra. Bár, a KIA egyelőre nem beszél a Telluride sorozatgyártásáról, mégsem elképzelhetetlen egy hasonló méretű szabadidő-autó piacra dobása. Majd meglátjuk!

kiatelluride2016f

kiatelluride2016b

Forrás: www.formula.hu – RSS