Off-road
2015. augusztus 24. hétfő, 16:02
Kis Ádám utoljára Nová Paka és Nyirád autókrossz-pályáin versenyzett a Mitsubishi Colt EVO-val, illetve csak inkább szeretett volna, hiszen nem a vártak szerint alakultak számára ezek a hétvégék.
Mi is történt júliusban a csehországi Nova Pakán?
Bizakodva érkeztünk a helyszínre. A szabadedzésen és az első időmérőn még próbálgattuk a dolgokat, szoktam az autót. A második időmérőre az első kvalifikáció hibáit kiküszöbölve teljesítettem a kitűzött terveket. A hatodik helyen értem célba, így az első előfutamban az első sorból rajtolhattam.
A rajt egész jóra sikerült, ám az első kanyar igen szűk, így kívülre szorultam és a negyedik helyen tudtam elfordulni, noha az emelkedő utáni nyújtott jobbosban vissza tudtam venni a harmadik helyet. Ám ezt csak a negyedik körig tartottam, mert háromszor is hibáztam, így visszaestem egy pozíciót. Az ablaktörlő használatával már ebben a körben is problémáim akadtak. A második előfutamban elég komolyan besarazódtam, az ablaktörlőt rosszul használtam és a kör felénél belefordítottam a szalagkorlátba az autót.
Így a harmadik előfutamot a utolsó helyről kezdhettük, de bizakodással, hiszen az autó jó volt egész hétvégén. A balszerencsénk azonban tovább folytatódott, mivel egy jó rajtot követően az első kanyarnál ledadogott kettesben az autó, így csak két autót sikerült megelőzni, de már látszódott, hogy a kocsival bajok vannak. Az első körben ezt többször megismételte az autó: egyszer ment, egyszer nem. Rádión megbeszéltük, hogy nem nyúzzuk az autót tovább, és inkább kiállunk a futamból. Ám az autó ezt sem így akarta, és a kijárat előtt az emelkedő tetején megállt. Ami ezután következett az az egész hétvégi balszerencse megkoronázása volt: a mögöttem érkező két cseh fiú belém rohant és harcképtelenné tette az autómat. A baleset talán elkerülhető lehetett volna, ám ez a baleset miatt ki kellett hagyni a franciaországi Eb-futamot, mert az autó teljes hátulját újra kellett építeni. Keserű szájízzel indultunk haza Nová Pakáról, így nem lehetett más célunkm mint hogy kellőképpen felkészítsük a haza nyirádi Eb-re a Coltot.
Sikerült mindent összerakni a hazai futamra?
Igen, és a hétvége jól is indult, hiszen a szabadedzésen szoros küzdelemben az ötödik időt autóztam. Az első időmérőn azonban előjött az a probléma, ami – mint később kiderült – az egész hétvégén kísértett minket. Nevezetesen az, hogy kevés volt az olajnyomás a motorban. Sajnos így az időmérőn a figyelmetlenségemnek köszönhetően kivégeztem a motort az autóban, így számunkra véget ért a szombati nap. Nem tudtunk felállni a második időmérőre, és az első előfutamra sem.
Este kilenc órára a szerelőim kicserélték az autó erőforrását. Beindítottuk, kipróbáltuk, felmelegítettük a motort. Végre megfelelő volt olajnyomás. A második előfutam rajtját időben elcsíptük, de a hátsó differenciál úgy gondolta, hogy nem működik tovább, majd előjött a hétvégi mumusunk, vészesen lecsökkent az olajnyomás és kiálltunk.
A harmadik előfutam előtt már a fél depó a mi olajnyomás problémánkkal foglalkozott. Már darabokra szedtük az olajpumpát, ám mivel csak terhelés alatt nem volt nyomás, ezért nem jöttünk rá a probléma okára. Végül úgy gondoltuk, hogy bármi is volt az oka, most már működni fog. Így újult erővel álltam fel a harmadik előfutam rajtjára.
A startot sikerült jól elkapni, az előttem lévő sorból két autót megelőztem az első kanyarig. A második kanyarnál utolértem még két autót, szűken fordítottam a kocsit, és amikor elkezdtem a kigyorsítást, a mögöttem lévő olasz versenyző úgy gondolta, hogy segít a haladásban egy kicsit, megtámasztotta a jobb első ajtómat és az egyenesben tolt vagy 50 métert maga előtt. Szerencsére az idén szerzett roncsderbis tapasztalat elégnek bizonyult ahhoz, hogy ne tudjon kiforgatni, viszont ahhoz már kevés volt, hogy az általam utolért autóktól ne szakadjak le. Két kanyarral később ráadásul megint megállásra késztetett a technika, ismét előjött az olajnyomás-probléma.
Az új szabályoknak köszönhetően így is felállhattunk az elődöntőbe, ahol az utolsó helyről indultam.
Ismételten jó rajtot fogott a Colt, ötödik helyen autóztam a harmadik kanyarig, ahol az előttem haladó két autó külső ívre sodródott. Belül fordítottam a Coltot, de sajnos nem kalkuláltam a mögöttem érkezőkkel: egy ütést kaptam hátulról, ez pedig elég volt ahhoz, hogy ne sikerüljön a kanyar bevétele. A mezőny után eredtem, de sajnos a tribün előtt újra kigyulladt az olajlámpa, és kénytelen voltam befejezni az egész versenyhétvégét.
A Nyirádi versenyhétvége után az olajrendszer szétszedése után végre megtaláltuk a problémát, amit még a losonci zóna-futam előtt letesztelünk. Magunk mögött hagyva a múltat, újult erővel készülünk erre a megmérettetésre, amit szeptember első hétvégéjén rendeznek.