Kovács Miki segített Szalaynak

image

A huszadik helyről rajtolt autós egységnek ma sem volt szerencsés napja, a CP1-en még a hetedik legjobb időt autózták Balázsék, de utána megállt a motor, és csak a magyar kamionos trió segítségével tudták életre kelteni. Az Asztrahán-Asztrahán közötti 420 kilométeres szakaszon Peterhansel nyert, és ezzel már a második helyen áll összetettben, Christian Laveille-t viszont kizárta a felügyelő testület, mivel 31 GPS pontot hagyott ki.

Peterhanselnek csupán hat órára volt szüksége ahhoz, hogy a 420 kilométeres szakaszt teljesítse, bár az összetettben továbbra is Holowczyc vezet, a francia pilóta már a második helyre küzdötte fel magát. A nagy előrelépést annak is köszönheti, hogy csapattársa, az orosz Mironenko elakadt a szakaszon, és ezzel az ötödik helyre csúszott vissza. A kilencszeres Dakar-győztes Peterhansel, aki két keréken és négy keréken is nyerni tudott már, az idei Selyemút rallyn a második szakaszgyőzelmét aratta. Hiba nélkül kormányozta végig a Minit a dűnéken, és 9 perccel a lengyel versenyző előtt ért be a célba, aki szintén elakadt a homokban a 275. kilométernél. Az X-Raid számára tehát felemásan alakult a nap, hiszen Peterhansel saját csapattársát taszította le a második helyről, és a három versenyzőből kettőnek komolyan meggyűlt a baja a sivataggal.

Mironenko mellett a másik nagy vesztese a napnak kétségkívül Christian Laveille volt, aki a CP1 és a CP2 között egyszerűen toronyiránt haladt, mert műszaki problémák miatt minél előbb le akart jönni a szakaszról.
Ezzel azonban annyi GPS pontot hagyott ki (szám szerint 31-et), hogy a felügyelő testület kénytelen volt kizárni a versenyből. Összetettben a Selyemút rallyn továbbra is Holowczyc áll az élen 2 órás előnnyel Peterhansel előtt, a harmadik helyen pedig Zheludov követi a két X-Raid-est három és fél perccel a francia mögött.  A dobogós helyekért folytatott küzdelem tehát még egyáltalán nem lejátszott…

A Selyemút rally negyedik napja a magyar versenyzők számára sem volt túl sikeres. A Szalay-Bunkoczi kettős Antarajában a 260. kilométernél megállt a motor, persze Kovács Mikiék megálltak segíteni nekik, és így sikerült beindítani a motort. Sajnos ezek után sem tudtak jó tempóban haladni, mivel melegedett a motor, jelenleg a szervizben darabokra szedik az Opelt hogy folytatni tudják a versenyt. A Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Tóth Tamás egységnek kuplungproblémái voltak, a 17. helyen fejezték be a szakaszt, összetettben a 15. helyen állnak.

A többi kamionosnak sem volt könnyű napja, nehezen tudták átrágni magukat a homokon. Ales Loprais (Tatra) első győzelmét aratta a két Kamazos, Kabirov és Karginov előtt. Összetettben továbbra is Kabirov vezet, viszont Loprais megelőzte Stacey-t és feljött a harmadik helyre.

Forrás: Székely-Nagy Katalin