Különleges izomautók a Volkswagen-találkozón

Autó

2016. szeptember 6. kedd, 14:41

Az elmúlt években számtalan izgalmas modell érkezett a Volkswagen-találkozóra, legyen szó magángyűjtők autóiról vagy a wolfsburgi gyárból érkező csodákról. A több ezer Volkswagen mellett idén három ritkaság lesz látható a Hungaroringen október 1-én, melyek mind a 40 éves évfordulóját ünneplő GTI-hez köthetőek.

A tuning járművek és a gyári állapotú old timerek mellett minden évben feltűnik egy-egy különleges modell a Volkswagen-találkozón, így az autófanatikusok olyan modellekkel is megismerkedhetnek évről-évre, amelyekből mindössze egy tanulmány létezik a Földön vagy csak pár darab fut az utakon. Az október 1-i rendezvényre pedig már három különlegesen sportos négykerekű jön Németországból, melyek látványos elemei lesznek a találkozónak. Idén 40 éves a Golf GTI, – hiszen 1976-ban gördült le az első sportos szériamodell a gyártósorról -, így ebben az esztendőben ehhez a modellhez lesznek köthetőek a wolfsburgi kiállítási darabok.

Hazánkba érkezik az a 310 lóerős Golf GTI Clubsport S, amely jelenleg a legjobb köridővel rendelkezik a Nürburgringen az elsőkerék-hajtású kategóriában, szintén megtekinthető lesz a 400 lóerős Golf GTE Sport és az 503 lóerős Golf Design Vision GTI tanulmányautó is.

De nézzük, milyen tulajdonságokkal bírnak a wolfsburgi unikális darabok!

10304708_803303533021684_5716251323018310050_n

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Ez a modell azért igazán különleges, mert volánja mögött dőlt meg az elsőkerekes szériaautók kategóriájának Nordschleife rekordja. A valaha volt leggyorsabb Golf GTI 07:49:21-es idővel tartja a csúcsot a német versenypályán. A Clusbsport S kifejezetten erre a ringre szabott, a Nordschleife üzemmód segítségével a legoptimálisabb beállításokkal autózhatunk a híres aszfaltcsíkon. A kétajtós GTI Clubsport S hátsó üléseit súly megtakarítási célból eltávolították, a 400 darabos, limitált szériájú Golf 310 lóerős (ez 4,15 kg/lóerő arányt jelent) és 5,8 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet.

Volkswagen Golf GTE Sport

A Golf GTE Sport modell a jövő Volkswagen GT-tradícióját mutatja be, mely három erőforrás teljesítményét fogja össze egy 400 lóerős plug-in hibrid motorban. A 280 km/órás végsebességre képes tanulmányautó jóval többet nyújt egy versenyzésre is alkalmas utcai gépnél, az összkerékhajtásnak és könnyű karosszériának köszönhetően lélegzetálló képességekkel bír. A csúcsteljesítménytől függetlenül egy gombnyomásra állhatunk át teljesen tisztán elektromos üzemmódra, s akár 50 kilométert is autózhatunk környezetbarát módon.

Volkswagen Golf Design Vision GTI

Az 503 lóerős Design Vision GTI alapjait a hetedik generációs Golf GTI adja, a tanulmányautó a kultikus jármű dizájnelemeit illetve teljesítményét emeli át a versenysport világába. A Klaus Bischoff vezette mérnök csapat által tervezett jármű a Wörthi-tavi GTI-találkozóra készült, s a kocsiban a jövő GTI vonalvezetését kívánta megmutatni. A Design Vision ugyan méretében eltér a széria GTI-től, de a kocsi alapvető karakterét megtartotta, így elsőre felismerhető, hogy melyik modell adja a futurisztikus versenygép alapját. Ez a karizmatikus irány az utastérben is visszaköszön, a GTI-re jellemző motívumok itt is megtalálhatóak, persze jócskán megfűszerezve innovatív megoldásokkal. A Design Vision GTI-t egy V6-os, két turbófeltöltős, 503 lóerős motorral szerelték, mely 560 Nm-es maximális forgatónyomatékkal bír. A DSG váltós, összkerekes kocsi 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, s akár 300 kilométerórás sebességre is képes. A gyorsítás mellett a lassításhoz is rendkívüli erőre van szükség, elől 380, hátul 356 milliméteres kerámiatárcsák segítik a fékezést.

A Volkswagen-találkozóról

Összességében az ötödik találkozóra kerül sor október 1-én, a belépőjegy ezúttal 500 forintba kerül. A márkaünnep több száz rajongónak már egy nappal korábban, pénteken (szeptember 30.) elkezdődik, amikor is egy pályanap keretében a Volkswagen-tulajdonosok saját gépkocsijukkal versenyezhetnek a Hungaroring új aszfalt csíkján. A Paddockon a Golfok, a Hippifaluban a Bogarak és a Transporterek kapnak helyet, de a Passat, Scirocco/Corrado, Jetta/Bora/Vento, valamint Polo tulajdonosok is egy-egy csokorban parkolnak majd. Természetesen az idei rendezvény sem marad hazai premier nélkül: a nagyszínpadon az új up! és e-up!, a Hippifaluban az új Amarok lesz látható.

A Das WeltAuto a Használtautó.hu-val együttműködésben “használtautós börzét” szervez a helyszínen, ahol a márka szerelmesei kedvükre válogathatnak eladó sorban lévő Volkswagenek között. A piactérre regisztráció után lehet beállni, az értékesítésnek mindössze két feltétele van: kizárólag magánszemélyek árulhatnak, saját tulajdonukban lévő autót.

Különleges élményt ígér a Volkswagen Driving Experience csapatának bemutatója is, akik a nap során többször látványos műsorral szórakoztatják a közönséget. Továbbá napközben számtalan gyermek és női programmal készülnek a szervezők, a pop zene kedvelői pedig két koncertet bulizhatnak végig. Végezetül a délutáni tombola sorsoláson a hagyományokat folytatva egy V-ös Golfot nyerhet a legszerencsésebb játékos, után pedig a Hippifaluban zárhatjuk a napot, ahol kellemes zene és bográcsozás várja a vendégeket.

A Volkswagen-találkozó Facebook esemény oldala az alábbi linken található: https://www.facebook.com/events/896042780505382/

Forrás: www.formula.hu – RSS