Egy szerencsét nélkülöző, műszaki hibákkal teletűzdelt versenyen van túl a Sólyom Team az Athénban és környékén múlt hétvégén megrendezett Cooper 24h Off Roadon való részvétellel. A napsütéses Athén peremén kezdődtek a gondok. A HAWKIA egyik transzformátora nem várt hirtelenséggel adta fel a szolgálatot egy zsúfolt autópályán, nagy sebesség mellett, amitől azonnal megállt a motor két hengere.
A Sólyom-Galbács páros majdnem összeütközött három másik autóval, de nagy nehezen ki tudtak lavírozni a leállósávba. Később egy erdős résznél pár belógó, vastagabb ág összetörte a világítást és az autó néhány elemét, aztán pedig egymás után mondta be az unalmast mind a két üzemanyag-adagoló rendszer. A végzetet a bal hátsó kerék kitörése jelentette.
Az Athén belvárosában tartott rajtceremóniára rengeteg autósport-rajongó érkezett és csodálta meg a versenyre érkező járműveket. A Sólyom Team sárga-fekete versenygépe a rajtdobogóról még ovációtól övezve gördült le, ám nem egészen húsz kilométer után már a leállósávban láthatták az arra elhaladók.
Sólyom Olivér: „Szerencsétlen fricskát adott nekünk a HAWKIA. 150 km/h-nál úgy éreztük, mintha a megfogták volna hátulról a gépet. A mögöttünk jövő majdnem belénk jött, és miközben megcéloztam a leállósávot, majdnem elkaszáltam még másik két járművet.”
Az első szervizponton a probléma orvoslásra került, csakhogy a kihagyott szakaszról később beérkező versenyzők miatt 6 órán keresztül nem engedték versenybe a csapatot. A várakozástól felpaprikázott Sólyom–Galbács páros a berajtolást követően túl nagy sebességgel érkezett egy kanyarba, amitől az út szélére sodródtak, túl közel az erdő fáihoz. Ezt a hibát négy tetőlámpa, a szárny és az autó jobb oldala bánta. A négy széttört lámpából hármat azonnal cserélni tudtak, és még a letört szárny is megkerült.
Galbács Mátyás: „Tökéletes itinert kaptunk, ami kellett, az benne volt, és a méterek is jöttek, így aztán feszesebbre vettük a figurát a kelleténél. Még jó, hogy nem zúgtunk le a szakadékba. Egy kevés szereléssel töltött időveszteséggel megúsztuk a dolgot.”
Az erőltetett menet folytatódott, mindaddig, amíg az elsődleges üzemanyagkör meg nem állt. A versenyzők azonnal átváltottak a tartalék körre, de az pár kilométer után szintén leállt. A páros azonnal szétszedte a HAWKIA üzemanyagrendszereit, és másfél óra küzdelem után végül a két rendszerből egyet alkotva tovább tudtak haladni. Az elvesztegetett idő miatt „turbó fokozatba” kapcsolt a versenyegység, de a sietség az éjszakai kanyargós hegyi terepen végzetes következménnyel járt. Az egyik kanyarban a bal hátsó kerék egy méteres sziklának ütődött és kitört, jobbról megelőzte az autót, majd legurult egy szakadékba. A sötétben a kerék, a kerékagy és a féktárcsa előkerítése sem volt egyszerű feladat, megjavításuk és visszaszerelésük is időbe telt. Hiábavaló volt tehát a Sólyom-Galbács kettős villámszervizelése, mert annyi időt vesztettek, hogy kikésték a szakaszidőt, és kiestek a versenyből.
Sólyom Olivér: „Annyira dühös voltam, hogy egy ártatlan mókusnak kiabáltam el a bánatomat. Nem tudok, de nem is akarok erről a balszerencse-sorozatról beszélni, maximum a pszichológusommal. Egyébként nagyon jól megcsinált verseny ez a Cooper 24h Off Road. Ameddig nekünk tartott, majdnem minden pillanatát élveztem, bejön nekem az éjszakai száguldozás. A görögök fantasztikus hozzáállása már szinte megszokott módon körbeölelte a szívünket. Köszönöm az egész csapat nevében a szervezők verítékes munkáját. Nagyon jó versenyt hoztak össze, ezért 2012-ben is újra nekivágunk az Athén környéki pályáknak – akkor majd talán több szerencsével.”
Cooper 24h Off Road: www.ihnilatis4x4.gr/24%20Hours%202011.htm
A Sólyom Team támogatói: LaserSystems, Entervill Electronics, SRT, LOCTITE, Ibanez, Mirokeram, Texaco, P.O. Kft., enerGOfair, Eurol, 54321 PROduction, ARTcopy
A Sólyom Team kiemelt médiapartnerei: Marathonrally.com, TodoTerreno.pt, rallyraid.es, rallyraid.net, rallyfan.cz, formula.hu, auto-sport.tv, rallyheart.hu, XLsport.hu, OffroadMagazin.hu
Web: www.solyomteam.hu