WEC
2016. június 19. vasárnap, 01:06
Szerző: Gellérfi-Csizmadia Gergő
A világbajnoki címvédő autó súlyos műszaki gondok miatt teljesen elszállt, s a #8-as Audi hátránya is nehezen ledolgozható – sok a hiba éjszaka, több élmenő is bajba került, Toyota-Porsche csata az élen.
24 ÓRÁS FOLYAMATOS ÉLŐ SZÖVEGES KÖZVETÍTÉSÜNK IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL!
Tíz óra elteltével a #6-os Toyota, melyet jelenleg Mike Conway vezet, „tiszta előnyben” van a Porsche #2-es autója előtt, hiszen úgy állnak az élen, hogy a következő kiállás az övék lesz, és nem a japánoké. Az #1-es Porsche nem sokkal tizenegy óra után szállt ki a versenyből, melegedési gondjaik miatt több mint egy órát töltöttek a garázsban, így a verseny tesztté lényegült át számukra, ha egyáltalán tudják még folytatni. A #8-as Audi körhátrányban van, csak akkor van esélye, ha az élen álló hármast is utoléri a balszerencse, az említettek mellett még az #5-ös Toyota van körön belül.
Az LMP2-ben is változás történt: a Thiriet-autót négy percen át kellett szerelni kellett, így bár még körön belül vannak az élre álló Signatech Alpine-hoz képest, lesz mit ledolgozniuk a hátralévő 14 órában. Második helyen a Rast-Stevens-Ruszinov féle G-Drive, mely egy büntetése ellenére is harcban lehet a győzelemért.
A GTE Próban két Ford és a Risi Ferrari harcol jelenleg az első helyért, míg az amatőrök közt magabiztosan vezet a #88-as Proton Porsche, miután a #98-as Aston Martint Dalla Lana kétszer is eldobta azt követően, hogy Pedro Lamy felhozta az autót az első helyre.
Az elmúlt órákban kétszer is be kellett küldeni a safety cart, előbb a törmelékek eltakarítása és a korlátok szerelése miatt, majd épp a 10. óra végén egy elfüstölő GTE Porschéből kifolyó olaj okán. Utóbbi fázis jelenleg is tart.
24 ÓRÁS FOLYAMATOS ÉLŐ SZÖVEGES KÖZVETÍTÉSÜNK IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL!