
Jól kezdődött Sebastien Loeb számára a Pikes Peak-i kaland. A Peugeot által épített és csak ,,szörnyeteg” néven emlegetett autójával mindkét alkalommal a leggyorsabb volt a francia rali-világbajnok. A rendezők két részre bontották a pályát, szombaton az alsó részen, majd vasárnap a felsőn próbálhatták ki a csapatok, hogy mit bír a technika. Loeb mindkét alkalommal a leggyorsabb volt és elmondta, hogy nagyon tetszik neki az autó. Csak apróbb változtatásokat kell majd eszközölni a továbbiakban, mert tökéletesen megfelelt az autó vezethetősége és viselkedése Loeb stílusának.
Jövő hétvégén újabb tesztek következnek, majd június 30.-án már versenykörülmények között kell autóznia Loeb-nek. A Peugeot és Loeb célja nem csak az, hogy megnyerjék a versenyt, hanem egy új rekord felállítása is. A Pikes Peak-i pálya 19,99 km hosszú, 156 kanyar nehezíti. A verseny egyik legnagyobb nehézsége a szintkülönbségéből adódik, hiszen a rajt 1440 méteres magasságban került kijelölésre, míg a cél már 4300 méteren található. Ilyen magasságban a levegő már kevesebb oxigént tartalmaz, ami befolyásolja a belső égésű motorok teljesítményét. Idén két csapat is komolyan készül elektromos meghajtású technikával, amelyekre nincs hatással a kisebb oxigéntartalom. A jelenleg érvényes rekordot tavaly állította fel Rhys Millen egy Hyundai Genesis Coupé-val. Millen 9:46.164 alatt küzdötte le a hegyet. Íme Millen tavalyi belsője: