WTCC
2016. április 17. vasárnap, 14:52
Nem sokon múlt, hogy új futamgyőztest avasson a WTCC a sorozat szlovákiai hétvégéjének második versenyén, a hősiesen küzdő Jose Maria Lopez azonban a hajrában megelőzte Nicky Catsburgot és begyűjtötte a diadalt.
A hétvége zárásaként rendezett főversenyen az időmérő edzés eredményének megfelelően állt fel a mezőny a rajtrácsra, így Muller-Catsburg-Lopez-Michelisz volt az első négyes sorrendje. Egymáshoz viszonyított pozíciójuk azonban már a célegyenes végéhez érve alaposan megváltozott: Lopez remekül rajtolt a második sorból és azonnal az élre tört, Muller és Catsburg pedig össze is akadtak az 1-es kanyarban. Csak kis megingás volt mindkettőjüknek, viszont Lopez el tudott nyúlni az élen, míg Muller autója talán sérült is, hiszen lassan elkezdett visszacsúszni a mezőnyben.
Michelisz Norbertet a rajtnál mindkét csapattársa átugrotta, így a Hondák Monteiro-Huff-Michelisz sorrendben haladtak a 3-5. helyen.
Innentől az elmúlt két év tapasztalatai alapján sima Lopez-győzelmet jósolhatott a többség, ám az argentin hamarosan valamilyen meghibásodásra kezdett panaszkodni a csapatrádión. Ennek nyomai a Citroen tempóján is meglátszottak, hiszen Lopez előnye hirtelen elfogyott, és a rá felzárkózó Catsburg egy jól kalkulált manőverrel át is vette a vezetést. A Citroen a Hondák támadásainak ellen tudott állni, és néhány kör után látszólag újra visszatért belé az élet.
A Lada holland pilótája ekkor már több mint egy másodperc előnnyel vezetett és haladt élete első dobogója, na meg egyben győzelme felé, ám üldözői az utolsó körökre vissza tudtak zárkózni a nyakára. Huff időközben kiesett a Honda hármasfogatából, a Catsburg-Lopez-Monteiro-Michelisz vonat pedig szorosan együtt volt az élen.
Lopez az utolsó előtti körben azonban elrontotta a Lada örömét, bebújt Catsburg mellé és visszavette a vezetést, a lendületet veszítő holland pedig az utolsó körben még Monteiro ellen is elbukott egy pozíciót. Michelisz is támadta őt a dobogó harmadik fokáért, ám ehelyett a mögötte lesben álló Thed Björk tudta a leintés előtt megelőzni a magyar versenyzőt, aki a célvonalat már defektes jobb első kerékkel szelte át az ötödik helyen.
A mezőny a második futamon 16 autóból állt, hiszen a Zengő nem tudta elindítani Ficza Ferencet, miután az első versenyen csúnyán leégett a Honda hátsó része.
A második futam végeredménye: