Egyre távolibb emléknek tűnik a Red Bull és a Renault sikersorozata: tavaly az átfogó szabályváltozások hatására a csapat elveszítette domináns szerepét, idén pedig kilenc futamot kellett várnia első dobogós helyezésére. A felek már a szezon elején egymás torkának estek, a bizalom pedig úgy tűnik, az elmúlt hetekben sem állt helyre, hiszen a bikások a Renault legújabb fejlesztéseiről – ezek az Orosz Nagydíjon debütálnak majd – is meglehetősen szkeptikusan nyilatkoztak.
„Csak a stopper tudja megmutatni, hogy a Renault valóban előrelépett-e ” – mondta a csapatvezető, Christian Horner az említett újítások kapcsán. „A különböző tesztek eredményeiben nem lehet megbízni” – tette hozzá. Abban, hogy a francia gyár mérnökei hamar megoldják a motor teljesítménybeli hiányosságával kapcsolatos problémákat az egylet tanácsadója, Helmut Marko is kételkedik. „Már rengeteg ígéretet hallhattunk. A [nemrég] bejelentett fejlesztési lépés is inkább visszafogottabb lesz majd” – mondta a tapasztalt osztrák szakember.
A Red Bull vezetői annak sem örülnek, hogy elakadt az Ilmor-projekt, ez ugyanis szerintük ígéretesnek tűnt. A szakadék tehát egyre mélyebb lesz a két fél között, akik adott esetben már a 2015-ös évad végén befejezhetik együttműködésüket – legalábbis a már említett német lap szerint. A Red Bull ugyanis felbonthatja a következő szezon végéig érvényes szerződését, ha a Renault valóban felvásárolja a Lotust és saját csapattal nevez a világbajnokságra, avagy hivatkozhat a gyenge teljesítményre, és arra, hogy a franciák fejlesztései nem hozták meg a várt előrelépést.
Abban az esetben, ha a Red Bull és a Renault együttműködése véget ér az idei évad végén, a bikások gyári partner nélkül maradnak, a vezetőség azonban állítólag már beletörődött abba, hogy a folytatásban privát alakulatként kell helyt állnia. Több szakértő szerint ez egyébként sem jelente gondot a csapat számára, hiszen rendelkeznek a szükséges költségvetéssel, infrastruktúrával és tapasztalttal ahhoz, hogy egy ütőképes erőforrással így is fel tudják venni a harcot az élmezőny tagjaival; a Magyar Nagydíjon például – ahol a pálya karaktere miatt nem az erőforrásokon és a motorteljesítményen volt a hangsúlyt – volt, hogy a Mercedes és a Ferrari tempóját is tartani tudták.
Az Auto Motor und Sport cikke szerint a bikások a Mercedesszel szeretnének együttműködni, második számú alakulatuk, a Toro Rosso pedig a Honda partnereként folytatná. Korábban a Ferrari is szóba került, ők azonban – önvédelemből – csak egyéves erőforrásokat adtak volna az osztrák alakulatnak, a Mercedes viszont más üzleti modellt követ: ők minden ügyfélnek rendelkezésére bocsájtják a legújabb erőforrást. „Tudjuk, hogy a Red Bullnak szerződése van a Renault-val, de ez a Forma-1! Itt különösen igaz a mondás: soha ne mondd, hogy soha!” – nyilatkozta a stuttgartiak sportigazgatója, Toto Wolff, amikor a Red Bull-lal kapcsolatos pletykákról kérdezték.
Az ügyben állítólag a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone is érdekelt: ő egyfajta közvetítőként dolgozik a felek között, hiszen mindenképpen a királykategóriában szeretné tartani az elmúlt évek egyik legsikeresebb alakulatát, melynek tulajdonosa embere nemrég megerősítette, hogy a sport elhagyását is fontolóra veszi, ha a folytatásban sem jönnek az eredmények. A Red Bull távozása egyébként is rossz hatással lenne a Forma-1-re, hiszen két anyagilag stabil egylet távozna, nem meglepő tehát, hogy Ecclestone is mindent megtesz a bikások megtartásáért.