F1
2016. március 10. csütörtök, 15:20
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Pirelli
Az időben később zajló kanadai és azerbajdzsáni futamok után az abroncsgyártó a Spanyol Nagydíj keverékeit is nyilvánosságra hozta: a Pirelli legkeményebb oldalát mutatta meg.
Idén a csapatok maguk dönthetik el, hogy a versenyhétvégén felhasználható 13 szett gumiabroncs közül 10 szett hogyan álljon össze a rendelkezésre álló három keverékekből. A szabályok értelmében a Pirelli jócskán a versenyek előtt közli a csapatokkal, mely lehetőségek közül közül válogathatnak: az Európán kívüli versenyek esetében 14 héttel, a kontinens nagydíjainak esetében 8 héttel előre hirdetik ki a három keverékből álló kínálatot.
Így lehet, hogy az év nyolcadik versenye, a bakui Európai Nagydíj keverékeit már korábban bejelentették, az ötödik helyszínre (egyben első európai futamra), a Spanyol Nagydíjra vonatkozó sajtóközleményt azonban csak most adták ki. A hatodik versennyel, a Monacói Nagydíjjal továbbra is adósak.
Barcelonában a szezon során először a három legkeményebb abroncsot használhatja a mezőny: a lágy, közepes és kemény gumikat. A versenyre kijelölt két kötelező keverék a közepes és kemény: a csapatoknak mindkettőből rendelkezniük kell legalább egy szettel, viszont csupán egyiket muszáj felrakniuk a futam alatt. A Q3-ra kijelölt kötelező keverék a lágy.
Az új gumiszabály első eredményét a napokban láthattuk: a Pirelli már nyilvánosan kihirdette, hogyan állították össze a mezőny tagjai 13 szettjüket az Ausztrál Nagydíjra.
Az eddig ismert gumikínálat:
1. Ausztrál Nagydíj |
szuperlágy |
lágy |
közepes |
2. Bahreini Nagydíj |
szuperlágy |
lágy |
közepes |
3. Kínai Nagydíj |
szuperlágy |
lágy |
közepes |
4. Orosz Nagydíj |
szuperlágy |
lágy |
közepes |
5. Spanyol Nagydíj |
lágy |
közepes |
kemény |
6. Monacói Nagydíj |
|
|
|
7. Kanadai Nagydíj |
ultralágy |
szuperlágy |
lágy |
8. Európai Nagydíj |
szuperlágy |
lágy |
közepes |