Sem két versenyzője, sem a címvédő csapat nem nyújtott tökéletes teljesítményt vasárnap a Hungaroringen, ám Rob Smedley, a szintén gyengélkedő Williams főmérnöke szerint nem csupán ezen múlt a vereségük. Noha nyilvánvaló, hogy az első sort elfoglaló Lewis Hamilton és Nico Rosberg egy jó rajttal máris saját irányítása alatt tarthatta volna az eseményeket, továbbá a német versenyző szerencsésebb gumitaktikával a hajrában is harcba szállhatott volna a győzelemért, Smedley szerint volt csapata, a Ferrari meglepően jó tempójának is köszönhette sikerét. Ami pedig abból eredt, hogy az adott körülmények között ők bántak a legjobban a lágy és közepes Pirellikkel.
„Én meglepődtem, a Ferrari különösen gyors volt. Ha összevetjük valamennyi résztvevő pénteki és vasárnapi teljesítményét, kitűnik, hogy mi voltunk az egyik véglet, ők pedig a másik. Ha csak a gumikat nézzük, egyértelmű, hogy a Ferrari gyorsabb volt a Mercedesnél a futam nagy részén. Az időmérőn még nem ez volt a helyzet. A gumikat egyáltalán nem könnyű megérteni, és a Mercedes Magyarországon nem értette meg őket” – magyarázta saját példájukat alapul véve a brit az Autosportnak, utalva arra is, hogy péntekről vasárnapra nagyot változtak a körülmények, hiszen jó pár fokkal hűvösebb lett az idő.
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója elismerte, a Ferrari valóban meglepte őket gyorsaságával, azonban hangsúlyozta, ez nem csupán azon múlt, hogy a vörösök jobban alkalmazkodtak a körülményekhez. „Nico autójával szenvedtünk, nem tudta tartani a tempót. De Lewis sebessége jó volt” – utalt arra, hogy amikor szabad volt előtte az út, a brit olykor 7-8 tizedet is adott az élen álló Vettelnek. „Szóval ezt nem lehet leegyszerűsíteni annyira, hogy azt mondjuk, ők jobbak a melegben, mi meg a hidegben. Ez egy rendhagyó pálya. Nem voltunk elég gyorsak az autó puszta tempóját tekintve, és ki kell elemeznünk, hogy miért” – magyarázta az osztrák.