Meghosszabbodott a nevezési határidő 2010-es McDonald’s Kihívás Napjára

kihivas.bmp

A Magyar Szabadidősport Szövetség, a települési önkormányzatok kérését figyelembe véve úgy döntött, hogy 2010. április 20-ig kitolja nevezési határidőt. A változtatás indoka, hogy a parlamenti választások első fordulója miatt a több helyen nem születhetett meg a jelentkezéshez elengedhetetlen testületi döntés.

A Kihívás Napja 1982-ben indult Kanadából, ahol két szomszédos város vezetői elhatározták, hogy egy egésznapos verseny keretében döntik el, melyikük városa a sportosabb. Május utolsó szerdáján ezért 0 órától este 9-ig folyamatosan számolták, hányan végeznek aktív testmozgást legalább 15 percen keresztül.

A Kihívás Napja hamar meghonosodott szerte Európában és a nagyvilágban, majd 1991-ben Magyarországra is megérkezett. Hazánkban eddig összesen 1578 település vett részt a vetélkedésben. Tavaly a versenyben részt vett falvak és városok lakói egyetlen nap alatt több, mint 8 millió negyedórás testmozgást végeztek.

1991-től eddig minden Kihívás Napján részt vettek:  Gyöngyöshalász, Szentes, Zagyvarékas, Budapest III. kerület.

A Kihívás Napjának célja az, hogy kedvet teremtsen a mozgáshoz, az egészséges életmódhoz – ezért támogatják olimpikonjaink, sportkiválóságaink is személyes részvételükkel ezt az országos eseményt.

A 2010. évi kiírásban egymással párhuzamosan két rendszert hirdetett meg a Magyar Szabadidő Sportszövetség a Kihívás Napja programjaként. Egyikre a települések önállóan, hagyományos, korábbiakból ismert módon nevezhetnek be és részesülhetnek annak díjazásából. A másik esetben – külön kiírás alapján – a Többcélú Kistérségi Társulás nevezése alatt vehetnek részt a települések.
Amennyiben egy település mindkét rendszerben részt kíván venni, úgy külön-külön kell ezt a szándékot a nevezéssel kinyilvánítani.

XLsport –
Forrás: Bányász Árpád

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.