Meglepetésekkel kezdődött az Ausztrál Rali

Meglepetésekkel kezdődött az Ausztrál Rali

Mindenképpen indokolt a címben olvasható többes szám, hiszen előzetesen aligha mert volna fogadni arra, hogy Meeke nyeri a kvalifikációt és arra sem, hogy az első két gyorsasági után Mikkelsen vezeti majd a versenyt. Haladjunk csak sorjában és kezdjük a kvalifikációval. Mint általában a murvás versenyeken, itt is nagyon fontos volt, hogy ki választhat magának előkelőbb rajtpozíciót. Coffs Harbour környékén hosszú hetek óta nem esett semmilyen csapadék, a pályák szárazak és porosak. A pilóták egyhangúan követelték a rendezőktől, hogy az eredetileg tervezett két perces időközök helyett három percre rajtolhassanak, mert az elhaladó autók által felvert por lebeg a levegőben – nincs szél sem, ami segíthetne – az erdei részeken. Mindezt csak tetézi, hogy a nap szikrázóan süt az ausztrál tavaszban és a lombokon áthatoló fénysugarak valamint a por elegye még nehezebbé teszik a tiszta látást. A szervezők nem könnyen, de végül engedélyezték, hogy az egyes és kettes prioritású versenyzők esetében három percre növeljék két versenyautó rajtolása között az időt, így a kedélyek lenyugodtak.

A kvalifikációt általános elképedésre Kris Meeke nyerte, aki második versenyén vesz részt a Citroen csapatával. Meeke Sordót helyettesíti a déli féltekén, mivel a spanyol nagyon indiszponáltan versenyzett a finn futamon és a főszponzor nyomására úgy döntött Yves Matton, hogy Sordo helyett Meeke kap lehetőséget Ausztráliában. A sors furcsa fintora, hogy azóta Sordo megnyerte a németországi fordulót, de a döntés még a Német Rali előtt született, változtatni már nem tudott és valószínűleg nem is akart a Citroen vezérkara. Meeke egyébként több, mint három tizeddel volt gyorsabb az öt és fél kilométeres szakaszon a második helyezett Ogier-nál, akit újabb három tizedre Neuville követett. Ostberg, Mikkelsen, Hirvonen, Novikov volt a további sorrend és csak a nyolcadik helyet szerezte meg Latvala, ezzel a VW finn pilótája a nap negatív szenzációját okozta. A rajtpozíciók kiválasztásánál nem történt meglepetés, mindenki a lehető leghátsó pozícióból akart kezdeni. Meeke a tizedik helyet választotta, Ogier a kilencediket és így tovább.

Még délután szerepelt a programban, egy 1,6 kilométeres szinkronpálya, amelyen kétszer is végigküldték a mezőnyt. A pálya talaja fele-fele arányban volt murvás és aszfaltos felületű, a rajt egy már használaton kívüli kerékpáros stadionban lett kijelölve, közvetlenül a szervízpark mellett. Természetesen ezalatt a két rövidke gyorsasági szakasz alatt senki nem tudott jelentős előnyre szert tenni, de mindenképpen érdekes, hogy a csütörtöki napot Andreas Mikkelsen zárta az élen, ez az első alaklom, hogy a fiatal norvég vezet egy WRC futamon. Mikkelsen mögött a Meeke a második, hátránya 0,9 másodperc, majd Latvala és Ogier következnek már másodpercen kívül.

A verseny hazai idő szerint hajnali fél háromkor folytatódik, pénteken már igazán komoly gyorsasági szakaszok várnak a mezőnyre.

Az Ausztrál Rally állása a második gyorsasági szakasz után:

1. Mikkelsen – Markkula (NOR/FIN) VW Polo R WRC

2. Meeke – Patterson (GBR/GBR) Citroen DS3 WRC +0,9

3. Latvala – Anttila (FIN/FIN) Volkswagen Polo R WRC +1,4

4. Ogier – Ingrassia (FRA/FRA) Volkswagen Polo R WRC +1,5

5. Hirvonen – Lehtinen (FIN/FIN) Citroen DS3 WRC +1,9

6. Neuville – Gilsoul (BEL/FRA) Ford Fiesta WRC +2,7

7. Ostberg – Andersson (NOR/SWE) Ford Fiesta WRC +4,6

8. Novikov – Petrasko (RUS/AUT) Ford Fiesta WRC +6,5

9. Al-Qassimi – Martin (UAE/GBR) Citroen DS3 WRC +8,1

10. Quinn – MacNeal (AUS/GBR) Mini JCW WRC +10,3

A cikk folytatódik..! kattintson ide!