
Borzalmas ötlettel állt elő a rali-világbajnokság promótere, a Sportsman Media Group. Az ötletük lényege, hogy a WRC futamok eredményéről és a végső helyezésekről a Power Stage döntsön. Elképzelésük szerint minden verseny utolsó gyorsaságija lenne a Power Stage, amely kizárólag szinkronpályás szakasz lehetne. A legjobb tíz versenyzőt párokba sorolnák, a tizedik helyezett a kilencedik párja lenne, a nyolcadik a hetediké és így tovább, majd a párok közül azé lenne az előkelőbb helyezés, aki gyorsabb a Power Stage-en. Így teljesen másodlagossá válna az addig elért eredmény, mert ha például az élen álló versenyző öt perc előnyt épített fel a verseny három napja alatt, akkor is előfordulhatna, hogy az addig ,,csak” második helyen álló pilóta gyorsabbnak bizonyul nála az utolsó gyorsaságin és így megnyeri az adott versenyt.
A WRC-ben érdekelt csapatok pilótái szerint ez az ötlet egyszerűen hülyeség, mert éppen a rali filozófiájának mond ellent. A lényeg ugyanis az lenne, hogy a versenyt az a páros nyerje, amely a három nap alatt a legjobb teljesítményt nyújtotta, azaz a legrövidebb idő alatt teljesítette a gyorsasági szakaszokat. Ha a tervezett szabályokra rábólint a bizottság, akkor könnyen lehet, hogy egy rövidke szuperspeciálon dőlnek el a helyezések és a győzelmek.
A promóter azzal indokolja, hogy egy ilyen ötlettel rukkolt elő, hogy nem látja biztosítottnak a WRC televíziós közvetítésének jövőjét. A Sportsman Media Group jelenleg is nehézségekkel küzd, hogy a világbajnoki futamokról készült televíziós összefoglalókat értékesítse, a nemzeti és nemzetközi csatornák ugyanis nem tolonganak, hogy megvásárolják a műsorokat. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak egyre nehezebb új támogatókat és befektetőket találni, mert a hirdetők inkább olyan szakágakat vagy sportágakat keresnek, amelyek állandóan jelen vannak a képernyőn, hiszen még mindig ez a leghatékonyabb módja egy-egy üzenet eljuttatásának a célcsoporthoz.
Ahogy mondani szokás, ez biztosan komoly, mert viccnek túl durva lenne. A javaslatot május 24.-én tárgyalja az FIA WRC-bizottsága, ha elfogadják, akkor akár már jövőre érvénybe is léphetnek az új szabályok.