2013-ban fordult elő utoljára a Mercedesszel, hogy mindkét versenyzője a dobogósoknak járó serleg nélkül volt kénytelen távozni egy verseny helyszínéről. Lewis Hamilton hatodik és Nico Robserg nyolcadik helyezése után érthető módon csalódottság uralkodott a német csapatnál a szokásos futamot követő összejövetelen.
„Új helyzetbe kerültünk. A futamot követő hétfőn 14 órakor mindig tartunk egy összejövetelt a gyár 800 dolgozója számára. Ezúttal nem a megszokott menetrend szerint zajlottak az események. Máskor az alkalmazottak a kupákkal fényképezkednek, most viszont 2013 óta először nem álltunk a dobogón. És elmondok még valamit. Aki ilyen sok hibát követ el, mint mi Budapesten, az meg sem érdemli, hogy dobogóra álljon” – nyilatkozta Toto Wolff a Stuttgarter Nachrichtennek.
Majd pedig figyelmeztetett: a Lewis Hamiltont 42 pontra megközelítő Sebastian Vettel még igenis jelenthet veszélyt rájuk a bajnokságban. „A versenyzőink még mindig az első és második helyen állnak a bajnoki tabellán, és szép előnyünk van a gyártók küzdelmében is. A különbség azonban kevesebb, mint kétgyőzelemnyi, így távol áll tőlünk, hogy hátradőljünk, és csak úgy elversenyezzünk a szezon végéig. A Ferrarit soha nem szabad leírni!”
„Mindig előfordulhat, hogy valami félresiklik – ezt Magyarország is megmutatta. Olyan ez, mint a futballban: vannak élcsapatok, akik ha kifognak egy rossz napot, és nem tudják hozni, amire képesek, akkor váratlanul veszítenek. Vannak jó és rossz napok, és ameddig a jók többségben vannak, nem panaszkodhatunk, csak tanulhatunk. Spa és Monza talán feküdhet az autónknak. De még csak a szezon felénél járunk, így túl korai lenne még a bajnokságok végkimeneteléről jósolgatni” – óvatoskodott Wolff.
Sebastian Vettel mindeközben reálisan szemléli bajnokságban elfoglalt helyét, azonban ettől függetlenül ő sem hajlandó kizárni a végső sikere esélyét. „Még mindig sokat kell tennünk azért, hogy elkapjuk a Mercedest, de sosem tudhatod” – nyilatkozta a BBC-nek. „Egy biztos: olyan keményen próbálkozunk a lehetetlen lehetővé tételével, amennyire csak lehet! A legjobb mód pedig erre, hogy higgadtak maradunk, és igyekszünk a legjobbat kihozni magunkból. Aztán meglátjuk, mindez mire lesz elég.”
Technikai igazgatója, James Allison mérnöki aggyal gondolta végig ugyanezen kérdést – és természetesen más következtetésre jutott. „Mindig is hangsúlyoztuk, hogy a mi autónk még nem elég jó ahhoz, hogy idén bármelyik bajnoki címért is harcba szálljunk vele. Szerintem azzal is elégedettek lehetünk, amit eddig elértünk, és amekkora ugrást tettünk meg az előző évhez képest. De a Ferrarinak még így is sok a teendője, ha mindenkit büszkévé akar tenni” – idézte a szakembert a Speedweek.