Michelisz Norbert pontokat mentett Csehországban

image

A nyolcadik és a tizenegyedik helyen ért célba Michelisz Norbert a Túraautó Világbajnokság csehországi futamain, a második versenyen viszont csak a 16. helyen rangsorolták utólagos áthajtásos büntetés miatt. Michelisz mindkét futamot az utolsó rajthelyről kezdte, miután autója az előírtnál könnyebb volt a szombati időmérő edzésen. A Zengő Dension Team versenyzője az összetett pontverseny nyolcadik helyén várja a következő fordulót. 

Tizenegy autót megelőzve a négy pontot érő nyolcadik helyig jött fel Michelisz Norbert a Cseh Köztársaság idei első Túraautó VB futamán. A Zengő Dension Team pilótája az utolsó rajthelyről indulva szinte minden körben javított helyezésén, végül Darryl O’Young mögött a nyolcadik lett. A verseny harmadik körében Michelisz megfutotta a Yokohama Drivers’ Trophy értékelésének leggyorsabb körét. A futamot Robert Huff nyerte Yvan Muller és Alain Menu előtt, a Yokohama Drivers’ Trophy-ban Kristian Poulsen végzett az élen Darryl O’Young és Michelisz Norbert előtt.

Az állórajtos második futamot Michelisz szintén az utolsó helyről kezdte és remek rajtjának köszönhetően az első kör végén már a 13. helyen haladt és a következő körök folyamán előrelépett a legjobb tíz közé is. Az ötödik körben viszont összeütközött Darryl O’Younggal, ami visszavetette a 11. helyre, melyen egyelőre ismeretlen eredetű műszaki hiba miatt már nem tudott javítani. A versenyt Yvan Muller nyerte Tom Coronel és Alain Menu előtt, a Yokohama Drivers’ Trophy értékelésében Michel Nykjaer végzett az élen Javier Villa és Kristian Poulsen előtt. A futam után Micheliszt 30 másodperces időbüntetéssel és egy 10 helyes rajtbüntetéssel súlytották a sportfelügyelők, amit három versenyre felfüggesztettek.

Michelisz Norbert

„Közel voltam ahhoz, hogy megelőzzem Darryl O’Youngot, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam, aztán ő már próbált az íven elfordulni, de az én autóm eleje még bent volt egy kicsit. Ha egy kis helyet hagyott volna, szerintem elkerülhető lett volna a baleset, de nyilván nekem is határozottabbnak kellett volna lennem. Összességében a futamon a fő probléma az volt, hogy most nagyon nem éreztem jól magam az autóban. Alulkormányzottságból nagyon hirtelen váltott túlkormányzott állapotba, nagyon nehéz volt kezelni. Kétszer a végéről rajtolva szerettünk volna az első tízben végezni, a második futamon nem hiszem, hogy a kilencedik helynél előrébb tudtam volna végezni.”

Forrás: Viktor Adorjan