Miért lett ilyen felkapott Magnussen?

F1

2016. január 28. csütörtök, 09:41

Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: McLaren Honda

Azok után, hogy a dán pilóta 2015-ben ülés nélkül maradt, idén ő vált a pilótapiac egyik legnépszerűbb résztvevőjévé, annak ellenére is, hogy az F1-es helyek szinte teljesen megteltek.

A 3,5 literes Formula Renault sorozat bajnokaként Kevin Magnussen 2014-ben, a McLaren-Mercedes színeiben debütált a Formula-1-ben, és rögtön legelső versenyén dobogóra állhatott, ami azelőtt Lewis Hamiltonnak sikerült utoljára. Erős bemutatkozó éve ellenére azonban nem kapott helyet a rákövetkező szezonban, amikor csapata Honda-erőforrásokra váltott, és két világbajnokot igazolt le. Magnussen a tartalékversenyző pozíciójába lépett vissza, de 2015 végén innen is elbocsátották.

Ezek után igencsak meglepő, hogy 2016 januárjában, mikor már a királykategória és egyéb fontos sorozatok legtöbb helye megtelt, Magnussen nevét hallani leggyakrabban a szerződtetések kapcsán. A Paul Ricard pályán rendezett gumiteszten egy Renault-hoz közel álló forrás elárulta, a 23 éves dán versenyző válthatja a szerződéssel is rendelkező Pastor Maldonadót a Renault-nál, mivel a francia gyár szabadulni szeretne a kétes hírnevű pilótától – habár más pletykák szerint szponzora, a PDVSA késői kifizetései is szerepet játszanak.

Magnussen szponzori háttere nem hasonlítható Maldonadóéhoz, de a tél folyamán több támogatóra is szert tett – ami nem sikerült neki 2015-öt megelőzően, és ezért is bukta el a McLaren ülését –, például a Jack & Jones ruhamárkára. A Renault február 3-án tesz bejelentést Párizsban, ott pedig egészen biztosan beszámolnak versenyzői párosukról.

Több forrás szerint azonban Magnussen a Manorral is tárgyalásban áll, az egyetlen csapattal, amely még egyáltalán nem tett versenyzői bejelentést 2016-ra. Mercedes-motorokkal és számos jó nevű szakemberrel gazdagodik a csapat az új idényt megelőzően, így komoly előrelépés várható az előz évhez képest. Ennek megfelelően a sor is nagy az istálló ajtajánál: Will Stevens, Alexander Rossi, Pascal Wehrlein és Rio Haryanto nevét Magnussennél is gyakrabban emlegetik az esélyesek között.

Ha mégsem sikerül a Formula-1-be jutnia, még mindig ott a DTM, amely szériában a Mercedesnél tesztelt a tél folyamán, és nagy benyomást tett Ulrich Fritz csapatvezetőre. Ez a német bajnokság egyedüli gyártója, amely még nem tett bejelentést versenyzőiről. Ha Wehrlein a Manorban folytatja, azzal Magnussen lehetőségei tovább nőnek, igaz, a GP3-as bajnok Esteban Ocon is szeretne helyet kapni a felállásban.

Forrás: www.formula.hu – RSS