Sorozatban nyolcadik pole pozíciójára hajt a hétvégén Lewis Hamilton – s ezzel együtt Ayrton Senna vonatkozó rekordjának beállítására is. A Mercedes eddigi szingapúri formáját látva azonban korántsem biztos, hogy lesz esélye elérni ezt. A 2015-ben eddig valamennyi időmérő edzést megnyerő németek ugyanis a pénteki második után a szombati harmadik szabadedzésen sem tudtak lépést tartani a Ferrarikkal és a Red Bullokkal. Hamilton több mint egy másodperces hátrányban volt Sebastian Vettellel szemben, Nico Rosberg pedig csak pár századdal előzte meg a mclarenes Fernando Alonsót.
Marc Surer, a német Sky szakértője úgy véli, igencsak izgalmas időmérő vár ránk. „Három csapat küzdhet a pole pozícióért. Úgy vélem, a Mercedes ma este még képes lesz javulni, de nem lesz egyszerű dolga. Szerintem a Ferrari és a Red Bull versenyzői az igazi esélyesek. Ezen a pályán a motorteljesítményt nem tudod úgy kihasználni. Vagy több benzinnel mentek. De ezt nem tudom elképzelni, mivel az időmérőre kevés üzemanyaggal kell felkészülni, máskülönben gondjaid lesznek a vezethetőséggel” – értékelt a svájci exversenyző.
A csapat technikai vezetője mindeközben elárulta, nagyon is valós képet festenek az eddigi eredmények a Mercedes teljesítményéről. „Igen, ez a valós tempónk. Teljesen normális módon köröztünk. Kissé aggódunk, de valahogy boldogulnunk kell” – mondta Paddy Lowe nem túl nyugodtan a leintés után a Sky Sportsnak.
Feltételezések szerint a németek fő problémáját a guminyomás jelentheti. Lewis Hamilton és Nico Rosberg az edzés során egyaránt az autó vezethetőségére, alulkormányzásra, valamint a tapadás hiányára panaszkodott. Máris megindultak a találgatások (és ezek egyelőre még csak találgatások), hogy formahanyatlásuknak van némi köze a Pirelli guminyomásra vonatkozó szabályaihoz. Mint ismert, az olaszok Belgium után Monzában és Szingapúrban is a megszokottnál magasabb értékeket írtak elő a csapatoknak, s miután közölték, a Mercedes legutóbbi ügye (a rajt előtt elvégzett mérések során az érték alatt volt a guminyomásuk, ezért vizsgálat indult ellenük) után a csapatoknak ezentúl azzal is számolniuk kell a guminyomás kialakításakor, hogy bizonyos esetekben (a kerékmelegítő levétele) a kiinduló érték csökkenhet, nem zárható ki, hogy a németek változtattak eddigi gyakorlatukon.
De más magyarázat is lehet a címvédő visszaesésére. Martin Brundle, a Sky Sports munkatársa például kiemelte, nem csupán ők, az összes Mercedes-csapat küszködni látszik Szingapúrban. „Valamennyi Mercedes-motoros autó le van maradva. Gondjaik vannak a túlmelegedéssel, és szerintem biztonsági okokból lejjebb tekerték a motort az edzéseken. Valaki egy másik csapatból azt mondta nekem, hogy úgy gondolják, a Mercedes-motorok lejjebb vannak tekerve. Meglátjuk, mit hoz az időmérő” – mondta a volt versenyző.
Akárhogy is, délelőtti formájuk láttán, sokan immáron a Ferrarit tartják az időmérő edzés fő esélyesének. Sebastian Vettelnek mindig is feküdt a szingapúri pálya, közel fél másodperces előnye pedig kellő önbizalommal vértezheti föl. Amennyiben összejönne az olaszoknak a siker, rendkívül hosszú, egészen pontosan 1156 nap óta tartó sorozat végére tehetnének pontot: a Ferrarival utoljára több mint három éve, a 2012-es Német Nagydíjon fordult elő, hogy megszerezte a pole pozíciót – akkor Fernando Alonso volt az időmérő legjobbja.