Tereprali
2015. december 26. szombat, 15:00
Szerző: Qualisport Racing
Közel 6000 kilométer vár a Qualisport kamionos egységére és az Africa Eco Race többi indulójára az immáron nyolcadik alkalommal elrajtoló maratoni tereprali-összecsapáson. Az 1100 lóerős Scaniát navigáló Czeglédi Péter hat futam tapasztalatával a háta mögött úgy véli: valószínűleg az eddigi legnehezebb összecsapás következik.
A legrutinosabb magyar sivatagi navigátor mostanáig csak egy Africa Eco Race-t hagyott ki, így a viadal 2008 óta íródó történelmében a legtöbbet tapasztalt másodpilóták közé tartozik. Amit mond az afrikai Dakar-ralikon is több alkalommal részt vett navigátor, arra mindig érdemes odafigyelni, ezúttal ráadásul azt jósolja, hogy a december 27-én, Monacóban kezdődő, majd január 10-én, a szenegáli Rózsaszín tó partján záruló megmérettetés az eddigi legnehezebb Africa Eco Race lehet.
„Mivel ez a verseny a kezdetek óta a klasszikus Dakar-területeken zajlik, a kihívás soha nem volt egyszerű. Az előző években a szervező nagy gondot fordított arra, hogy lerövidítse az összekötő szakaszok hosszát és az előrejelzések alapján úgy látjuk, hogy ez a trend idén is folytatódik. Több olyan napunk is lesz, amikor a táborból vagy a tábor közeléből kell rajtolnunk, ráadásul hurokszakaszokat is beiktattak. Ez logisztikai tekintetben rendkívül kedvező, nagy segítség a szervizcsapatoknak is, a versenyszakaszok viszont biztosan jó alaposan megdolgoztatnak majd minden rajthoz álló egységet. Semmi kétségünk nincs afelől, hogy René Metge, az útvonalfelelős ezúttal is igyekszik a határokat feszegetni” – mondta Czeglédi Péter, aki Kovács Miklós pilótával és Ács László fedélzeti szerelővel együtt alkotja a Qualisport Scaniájának versenytrióját.
A navigátor hozzátette: „Mi mindig úgy állunk oda rajtkapuhoz, hogy a legfőbb célkitűzés a táv teljesítése, ami már önmagában is komoly feladat. A gyári Kamazok ezúttal is jó mércét jelentenek majd, szokásos MAN-es és Tatrás ellenfeleinkkel pedig minden évben jó csatákat szoktunk vívni. Biztos vagyok benne, hogy ők sem ültek a babérjaikon január óta. A stratégiánkat az előző két futam tapasztalatai alapján állítottuk fel: a marokkói szakaszokon óvatosak leszünk, mert ott nagyon könnyű komolyabb technikai malőrökbe keveredni, Mauritániát viszont igyekszünk megnyomni. A kamionunk motorereje a dűnéken tud igazán megmutatkozni, ráadásul kedvező számunkra az is, hogy most egyel több ottani szakaszunk lesz.”
Miután december 27-én, Monacóban megtartják az adminisztratív- és technikai gépátvételt, a mezőny a dél-franciaországi Séte kikötőjéből hajózik át Afrikába, ahol december 29-én teljesítik az első szakaszt, marokkói felségterületen. A Qualisport versenytrióját kibővített, hatfős háttérstáb támogatja majd: a csapat DAF szervizkamionját ezúttal is Várda Ferenc vezeti, akihez két debütáns szerelő, Jakab László és Kapitány Richárd csatlakozik, míg Mészáros Sándor csapatmenedzser a tereprali-szakágvezető Varga Imrével és a műfaj legrutinosabb operatőrével, Vass Ferenccel együtt egy Nissan fedélzetén kíséri a csapatot.