Motorháború: A Ferrari szerint 2016-ra minden nyitottá válik!

Sebastian Vettel (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Sebastian Vettel (Fotó: Photo4 / XPB Images)vettel

„Ha ez így megy tovább, talán kicsit felbosszanthatjuk még a Mercedest” – állapította meg a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne Monzában. Nem arra utalt ezzel, hogy Sebastian Vettel 25 másodperces hátránnyal ért célba Lewis Hamilton mögött a vasárnapi versenyen, sokkal inkább arra, hogy szombaton az időmérő edzésen sikerült jobban megszorongatniuk a németeket, s megszerezték a második-harmadik rajtkockát. Mégpedig jórészt annak köszönhetően, hogy hazai futamukon bevetették a hírek szerint három módosító pont felhasználásával továbbfejlesztett motorjukat.

Miközben Niki Lauda szombaton elismerte, meglepődtek, hogy riválisuk milyen jó munkát végzett ezen a téren, a csapat is elégedetten nyugtázta, mekkora előrelépést jelentettek a változtatások. „Monzára felhasználtunk pár módosító pontot, és elégedettek vagyunk az elért fejlődéssel. A szezon végéig még a hajtóegység vezethetőségén is dolgozni fogunk. A módosító pontok bevetése mindig egyfajta taktikai kérdés” – magyarázta Maurizio Arrivabene.

A rajtnál a mezőny végére visszaeső Kimi Räikkönen is érezte a javulást. „Nem történt óriási előrelépés, de legalább a helyes irányba tartunk. Egész hétvégén jók voltunk. A Force Indiák például nagyon gyorsak voltak az egyenesben, és én nagyobb nehézségekre számítottam, de végül egész könnyen előztünk. Ez bizonyítja, hogy előreléptünk. Igaz, egy tökéletes világban eleve nem lett volna szükség arra, hogy megelőzzük a Force Indiát…” – mondta a finnek bajnoka.

A Ferrari mostani motorfejlesztésével bizonyos szempontból nyomást gyakorolt a Mercedesre. Ha Sebastian Vettel az új motort használó Lewis Hamiltonnal nem is volt versenyben, a sok kilométert futó V6-ossal köröző Nico Rosberggel az időmérő után a futamon is komoly csatát vívott. És mint kiderült, a csillagos márka éppen ezen nyomás miatt volt kénytelen elszenvedni idei első kiesését. Toto Wolff ugyanis elárulta, a Scuderia üldözése során a hajrában feltekerték Rosberg motorját, mely aztán végül két körrel a leintés előtt megadta magát.

Mindez azt mutatja, hogy a németeknek valószínűleg mindenképpen be kell vetniük az új erőforrásukat, ha biztosan az olaszok előtt akarnak maradni. Wolff elárulta, nem is gondolkodnak a visszalépésen. „Átgondolhatjuk, de a helyzet jelenlegi állása szerint nem hinném, hogy így lesz. Még megvitatjuk” – vetítette előre, hogy jó eséllyel az új hajtóegységekkel folytatják a hátralévő futamokon.

A Ferrari pedig próbál továbbra is nyomást helyezni rájuk. „Találkoztam Totótval és Nikivel (Lauda), és mondtam nekik, hogy mindent megteszünk azért, hogy elrontsuk a bulijukat” – üzent hadat nekik Marchionne. A Mercedes ugyanakkor szintén elronthatja még a Ferrari kedvét: például azzal, hogy partnercsapatait is megerősíti a most debütált továbbfejlesztett V6-osával. A Williams és a Force India lesben áll a Scuderia mögött, ám hogy milyen motort használnak az év hátralévő felében, még nem dőlt el. „Nem tudom, hogy a partnereink egyáltalán mindenképpen akarják-e ezt a motort. Most kiértékeljük az adatokat, aztán meglátjuk, hogy mi a további teendő, és mit csinálunk a partnereinkkel” – mondta Wolff.

A motorháború tehát javában folyik, és ha 2015-ben már nem is várhatunk benne igazán komoly fordulatot, a mostani történések már némiképp a jövő évi alakulását is meghatározhatják. A Mercedes eleve 2016-os fejlesztésként tekint monzai erőforrására, s Marchionne elárulta, mindeközben a Ferrari is lázasan készül már a következő évre. „A lehetőségeink idén korlátozottak, mivel az előírások miatt nem változtathatjuk meg alapvetően a motor tervezését. 2016-ra azonban ez már nem lesz probléma. Egy ideje már dolgozunk a jövő évi motoron. A különbség a mostani és a korábbi szezonok között az, hogy most sosem fogjuk megszakítani a 2015-ös fejlesztést, ez marad a figyelem középpontjában. És ennek köszönhetően tartunk most itt, ahol. 2016-ban viszont minden nyitottá válik. Egy teljesen újratervezett erőforrással és autóval vágunk majd neki annak az évnek, és nagyon bízom benne, hogy a Ferrari visszatér, és valódi kihívó lesz – ahelyett, hogy csak üldöző lenne” – tekintett előre bizakodva a maranellóiak elnöke.

Forrás: www.telesport.hu – RSS