Miután kiderült a Renault 2014 után idén nemhogy nem lépett előre, inkább még jobban leszakadt riválisaitól, már lehetett olyan pletykákat hallani, miszerint a franciák idei évüket feladva inkább már a jövő évi felzárkózáshoz használják fel az erőforrás fejlesztéséhez rendelkezésükre álló módosító pontjaikat – mégpedig ha lehetséges, minél később, időt hagyva az alapos kutatómunkához. Az év eleji kiesések után egyébként is főként a megbízhatóság javítására összpontosított a francia gyártó. S ennek úgy fest, lett is eredménye: noha bizonyos technikai problémáik még most is akadnak, az utóbbi hétvégéken már jóval stabilabban teljesítenek, aminek köszönhetően a Magyar Nagydíjon például három Renault-motoros autó ért célba az első négy között.
Ennek persze ára volt: miközben a rivális motorgyártók közül a Ferrari és a Honda a nyári szünet után másodszor, a Mercedes pedig (Belgiumban vagy Monzában) először használja rendelkezésre álló módosító pontjait, a legtöbbel, 12-vel rendelkező Renault még tovább kivár. Rémi Taffin, a gyártó mérnöke elárulta, módosítási lehetőségüket igyekszenek egy nagy átfogó újítási csomaghoz felhasználni. „Egy lépésben próbálunk meg nagyot előrelépni” – árulta el a francia a Motorsportnak. „Sem Spában, sem Monzában nem vetjük be a pontokat, csak talán Szingapúrban vagy Oroszországban, esetleg egy futammal később. Akármikor is jön, nagy előrelépés lesz, amit majd a köridőkből is látni lehet.”
„Az idény során vagy kisebb lépésekkel haladsz, vagy nagyokkal. Olykor a kisebb lépések költségesebbek, mint a nagyok, hiszen utóbbinál csak egy nagy újításra összpontosítasz – mi ezt tesszük. Ez annak köszönhető, hogy később kezdtük a fejlesztést, mint szerettük volna. Tény, hogy már futtatunk pár újdonságot a próbapadon, és ezekből látszik, hogy ott a kívánt teljesítmény.”
Noha a Renault tehát optimista fejlesztései kapcsán, s a jelek szerint akár egy teljesen megújult erőforrással is előállhatnak, Taffin kiemelte, ettől függetlenül még nem vár meglepetést a szezon második felében, s nem hiszi, hogy a Mercedest megszorongathatják. „Határozottan állíthatom, hogy nem leszünk olyan erősek, és nem is hiszem, hogy a szezon végén jobb motorunk lesz, mint a Mercedesnek. De nem is ez a célunk” – hívta fel a figyelmet. „Tudjuk, hogy állunk, azt is tudjuk, meddig szeretnénk eljutni a következő szezonig, és ez az év végi ugrás a visszatérésünk egyik lépése. Óvatosan kell megtervezned, mikor, hol és hogyan csökkented a különbséget. A mostani szezon végén használt dolgokat a következő évre is átvisszük. Ez a fő programunk, de ezzel párhuzamosan futnak más programok is, olyan fejlesztések, amelyek rendkívül ígéretesek, és amelyeket igyekszünk integrálni a mostaniba.”
Taffin ugyanakkor kiemelte, mindez nem jelenti azt, hogy aktuális erőforrásaikból ne próbálnának meg futamról futamra többet kihozni. „Minden egyes versenyen igyekszünk nagyobb teljesítményt kihozni a motorokból. Spában és Monzában szerintem már maximális teljesítménnyel megyünk, de azt is figyelembe kell venni, hogy új üzemanyagot is használhatunk és hasonlók – amikhez pedig nem kellenek a fejlesztési pontok. Ki kell emelni, hogy Magyarországon a Total új üzemanyagával mentünk, és ez is része a fejlesztési programunknak. A terv tehát megvan. Néhány újdonság már a próbapadon van, és látszik a fejlődés is. De amíg nem győződünk meg arról, hogy ez a nagy ugrás valóban működik és készen áll a bevetésre, addig nem alkalmazzuk az autón” – zárta gondolatát a szakember.