(Heves lélegzés) – „Checo, rendben vagy, Checo?” – „(még hevesebb lélegzés) Igen, rendben vagyok, pajtás” – a Force india drámai pillanatokat élt át a pénteki első szabadedzésen, melynek során Sergio Pérez egyszerűen fejre állt autójával.
„Ezek a gumik teljesen megsülnek” – panaszkodott a csekély 55 Celsius-fokos aszfaltra ráolvadó gumik miatt Lewis Hamilton a második edzésen.
„Azt hiszem, talán túlságosan gyors voltam” – magyarázta Daniel Ricciardo, miután neki a motorja sült meg…
„Füst, füst, füst, rengeteg füst! Olaj!” – „Húzódj félre!” – „Nem-nem, valaki másnak van gondja, Danielnek. Én rendben vagyok” – „Oké, maradj kint” – rémisztgette saját versenymérnökét Danyiil Kvjat csapattársa gondjaival…
„Ericsson van előtted. Elméletileg el fog engedni.” – „Igen, de ő nem túl kedves fickó” – adott nem éppen hízelgő jellemzést Danyiil Kvjat Marcus Ericssonról a pénteki szabadedzésen. Utána aztán az újságíróknak nyilatkozva elárulta, a svéd valójában rendes srác – de csak a pályán kívül!
„Rendben, Fernando, értjük a problémát, rendben vagyunk, folytasd a körözést. Nem lesz ránk hatással” – a McLaren mérnöke ennél nagyobbat nem is tévedhetett volna, amikor reagált Fernando Alonso jelzésére, valami nincs rendben az autójával. A spanyol pár másodperccel később már a pályabírókkal együtt tolta a McLarenjét…
„Óóóó, ****, ez nagyon szoros volt” – bosszankodott Daniel Ricciardo az időmérő végén, miután megtudta, 0,035 másodperccel maradt el Sebastian Vetteltől, aki a harmadik rajtkockát szerezte meg.
„Nem látom a sárga vonalat, nem látom, nagyon nem látom!” – esett kétségbe Felipe Massa a rajtnál. Miután azt tanácsolták neki, inkább előbb állítsa le autóját, mint hogy túlmenjen a rajtkockán, végül valójában be sem állt a rácsba, így ismételhetett. A teljes mezőnnyel együtt…
„Nico keresztezte az utamat, leszorított a pályáról. Nico visszazárt, pedig csak egyszer lehet irányt váltani” – mutogatott első körben elkövetett hibája után csapattársára Lewis Hamilton. Az FIA versenybírái végül még csak nem is vizsgálták az esetet.
„Nico, ahelyett, hogy csökkentettük volna a távolságot Räikkönennel szemben, az nőtt…” –„Ne mondd még egyszer, ne mondd még egyszer! Próbálkozom!” – válaszolt idegesen Nico Rosberg mérnökének a vasárnapi futam elején, miután azt kérte tőle, gyorsítson.
„Teljesen leszorított a Toro Rosso!” – „Rendben, folytasd, menj tovább. Van sérülés az autódon? Nem látunk semmit, minden rendben van?” – „Nem tudom.” – „Rendben, menj tovább, menj tovább!” – „Ennek a srácnak óvatosabbnak kéne lennie.” – „Rendben, menj tovább, Romain” – próbálta nyugtatgatni a Lotus a futam előtt Max Verstappennel incidensbe keveredő Romain Grosjeant.
„Rendben, Dani, ne tartsd fel Ricciardót, ne tartsd fel Ricciardót, aki mögötted van!” – „Nos, én is beragadtam mások mögé.” – „Igen, értjük, de ne tartsd fel Dani, kérlek, ne tartsd fel! Vetted?” – „Nos, nem teszem, csak Hülkenberg mögé ragadtam, és próbálok előzni” – fogta be a csapatutasításra érzékeny fülét Danyiil Kvjat. Az orosz aztán később mégis utat engedett csapattársának.
„Valami letört elöl” – indokolta meg cseppet sem veszélytelen balesetét a maga tömörségével Nico Hülkenberg. Csak a vezetőszárnya tört ripityára, s szorult autója alá minden előjel nélkül…
„Mit csinál?! Elég helyet hagytam neki!” – fakadt ki Sergio Pérez Pastor Maldonadóra, aki az 1-es kanyarban egyszerűen belerongyolt Force Indiájába, mely meg is pördült az eset után. A venezuelai jutalma egy áthajtásos büntetés lett.
„Ó, ne már! Ez őrület” – felelte Maldonado mérnökének, amikor megtudta, másodjára is áthajtásos büntetést kapott a biztonsági autós fázis alatti gyorshajtása miatt. Később egy tíz másodperces büntetés is ütötte a markát, csak hogy teljes legyen a napja.
„Ennél már nem lesz jobb” – jelentette ki Kimi Räikkönen a verseny derekán. Nem ferraris helyzetére, csak az MGU-K hibájára gondolt, mely ezúttal egy dobogós helyezéstől fosztotta meg őt.
„Rendben, Lewis, csak pár információ: Ricciardo van mögötted, lágy gumin van, szóval figyelni kell rá az újraindításkor. Kiminek ERS-gondjai vannak, szóval könnyű lesz megelőzni. Máskülönben harcban vagyunk a győzelemért, pajti” – „És milyen Sebastian tempója eddig?” – „Rendben, Lewis, a legjobb köröd kilenc tizeddel jobb az övénél” – biztatta Peter Bonnington Lewis Hamiltont.
„Azt hiszem, megsérült az autóm. Folytatom, de Hamilton elég keményen nekem jött” – „Nem tapadt az autó eleje… alulkormányzottan belecsúsztam” – két nézőpont, egy baleset: így reagált ütközésükre Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton.
„Annyira sajnálom, srácok! Igazán sajnálom” – kért elnézést Lewis Hamilton a leintés pillanatában, miután több incidensbe is belekeveredett, s csak a 6. helyen ért célba.
„Forza Ferrari, et merci Jules! Cette victoire est pour toi. Mindig a szívünkben leszel! Tudjuk, hogy előbb vagy utóbb, Jules ennek a csapatnak a része lett volna. Grazie, fiúk!” – tett nemes gesztust célba érkezésekor Sebastian Vettel Jules Bianchi felé. S egyben tanúbizonyságot tett nyelvi sokoldalúságáról, hiszen üzenetét három különböző nyelven (angol, francia, olasz) sikerült elmondania…
„Szép volt Dani! Ezt a versenyt Bianchi is élvezte volna, szóval biztos vagyok benne, hogy most te is rá gondolsz” – „Igen, mindenképpen – ez Jules-é és a családjáé” – hangzott Danyiil Kvjat és Christian Horner párbeszéde a leintés után.
„Ez hihetetlen, erre nem is számítottam! Hihetetlen” – hitetlenkedett Max Verstappen, miután büntetése ellenére is megszerezte a negyedik helyet, pályafutása eddigi legjobb eredményét. Pedig már azt hitte, Bottasszal való ütközése után mindennek vége…
„Szép volt, szép volt! Ez **** kemény volt, szép volt!” – „Hogy értünk végül célba a hetedik helyen ez után a rajt után és a nevetséges büntetés után? Szép volt, remek volt a stratégia” – örömködött a Lotus és Romain Grosjean, aki végül a sok incidens ellenére csak pontot szerzett hazánkban.