Autó
2016. május 24. kedd, 18:31
Hazánkban továbbra is töretlen a Mercedes-Benz fejlődése a prémium autómárkák között. Az előző évhez képest a darabszámot tekintve összességében 26%-os növekedést ért el a márka, ráadásul öt hónap is rekorderedménnyel zárult a személyautók értékesítésében, így tavaly a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt hazánkban a Mercedes-Benz.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. árbevétele meghaladta a 61 milliárd forintot, valamint összességében 26%-os darabszám-növekedést ért el 2015-ben. Személyautók terén az értékesítés több mint 30%-os növekedésével a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt tavaly a Mercedes-Benz. A Kecskeméten gyártott és regisztrált autók eladása is számottevően, 81%-kal nőtt 2014-hez képest.
A transzporter üzletág összeségében 6%-kal teljesített jobban, mint 2014-ben, a modellek közül a Vito kiemelkedő, 50%-os növekedést produkált. Az eredeti alkatrészekre is egyre nagyobb kereslet mutatkozik, 21%-kal értékesített többet a márka 2015-ben, mint az azt megelőző évben. Tavaly dobták piacra a Mercedes-Benz Eredeti Motorolajat is, mely a Mercedes-Benz szervizhálózatában érhető el.
A Mercedes-Benz sikereiben kiemelt szerepet játszik az ügyfélélmény, ezért a cég számos különleges szolgáltatást nyújt vásárlóinak. Többek között 2014 óta minden új Mercedes-Benz tulajdonos vezetéstechnikai oktatásban részesül, illetve minden személyautóhoz négy év garanciát és egy 120.000 km-ig terjedő, négy éves megelőző karbantartást biztosít. A Mercedes-Benz Hungária Kft. tavaly három kategóriában is elnyerte hazánkban a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, mely jól mutatja, hogy az egyre növekvő magyar csapat minden szolgáltatásában a modellek csúcsminőségét és megbízhatóságát képviseli.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. a Magyar Kézilabda Szövetség és a Magyar Vívó Szövetség elkötelezett támogatója, melyek a Mercedes-Benz kompakt modelljeihez hasonlóan a Magyarországról érkező világszínvonalat testesítik meg. Ezen kívül a Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel is támogatói szerződést kötött a vállalat 2015-ben.
Az idei évre is hasonlóan ígéretes eredményeket vár a magyar leányvállalat, melyhez az első negyedév erős alapot szolgáltat. Magyarországon az év első 4 hónapjából 3 rekordhónap volt a személyautók értékesítése terén, mely tendencia bizonyára hasonlóképpen folytatódik majd, hiszen 2016-ban a termékportfólió olyan erős modellekkel bővül, mint az új E-osztály különböző változatai, a CLA és a CLA Shooting Brake ráncfelvarrott verziója, az S-osztály Cabrio és a C-osztály Cabrio, az SL és SLC, valamint a GLC Coupe modellek.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. anyacége, a Daimler AG is számos rekorderedményt tudhatott magáénak 2015-ben: világszinten több mint 2 millió személyautót értékesített, valamint a tehergépjármű-gyártásban is megerősítette vezető szerepét fél millió eladott darabbal. A transzporterek értékesítése is szárnyalt, például a 20 éves jubileumát ünneplő Sprinter-ből többet adtak el, mint valaha.