A Red Bull Racing technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a tavalyi RB7 elsöprő sikere nem garancia arra, hogy az idei RB8 is hasonlóan gyors lesz.
„Mindent beletettünk, amit csak tudtunk” – nyilatkozta Newey a jerezi teszt első napját követően. – „Tudjuk, hogy mit is csináltunk a télen az olyan dolgokkal kapcsolatban, mint a kipufogó, a hajlékony első szárnyak és más dolgok, amiket a jelentős szabályváltozások érintettek. De nem lehetséges még megmondani, hogy ez mennyiben érintett minket.”
Newey szerint azonban nem lehetetlen például a kipufogó-diffúzor rendszer hatását utánozni, így aki a legjobban oldja meg ezt a kérdést, az jelentős előnyre tehet szert az idei szezonban. „Amikor a dupla diffúzort betiltották a 2010-es szezon végén, akkor mi képesek voltunk ezt a hatást egy még nagyobbal helyettesíteni a kipufogó-diffúzor révén.
Ezúttal azonban nagyon nehéz a kipufogó hatását helyettesíteni, és eddig még nem sikerült ezt megoldani. Nyilvánvaló azonban, hogy az autókat újraoptimalizálni kell. De vajon mi jobb munkát végeztünk, mint a többiek? Ezt nagyon nehéz megtudni. Jelenleg nincs nagy ötlet, amivel helyettesíteni tudnánk. Újra kell értelmezni mindent, ehhez pedig arra van szükség, hogy megértsük a kipufogó-diffúzor rendszer nélküli autót.”
Voltak azonban olyan dolgok, amik magától értetődőnek tűntek, ilyen volt a kacsacsőr is, bár a Red Bull megoldása elég egyedire sikeredett. Newey szerint azonban az RB8 orrán található nagy légbeömlő csak a pilóták hűtésére szolgál. „Sajnos egy olyan megoldást kellett találnunk, ami nem igazán látványos.
De a teljesítmény nyilvánvalóan a szépség előtt van, így itt sem tehettünk kivételt. Az autó orrán lévő lyuk egyszerűen a pilóták hűtésére szolgál. Tradicionálisan a pilóták hűtésére az autó orrán alakítottunk ki nyílást, most azonban oda helyeztük, ahol már amúgy is szakítottunk az esztétikummal.”
Szabó Imre