Az első számú magyar autóversenyző blogján számos kérdésről nyilatkozott, így festéséről, rajtszámáról, egy snookermeccsről, új autójáról, házasságáról és a “raikköneni elismertségről” is szót ejtett.
Mikor indulsz csak próbaképpen összkerékmeghajtású autóval egy murvás rali versenyen? (Mészáros Péter)
Vonz a ralizás, és szívesen kipróbálnám magam benne. Ugyanakkor mivel a Honda jelenleg nem képviselteti magát raliban, a szerződésem lejártáig nem valószínű, hogy lesz lehetőségem rá. Egyébként az összkerékmeghajtás ott szinte magától értetődő, hiszen bár nagyon élvezetes hátsókerék-meghajtással vezetni, raliban a komolyabb autók mind négykerék-meghajtásúak.
A csapatfutamra fogtok külön edzéssel is készülni, vagy az aktuális pályán beszélitek meg? (Rónai Sándor)
Szerintem az aktuális pályán beszéljük majd meg a taktikát. Nem tartom valószínűnek azt, hogy erre külön fogunk készülni, erről egyelőre a teszteken, találkozásokon sem esett szó.
Mennyire korlátozzák be a gyári csapatnál, hogy mit mondhatsz és mit nem? (Eckert István)
Semmilyen extra megkötés nincs, pontosan úgy fogok nyilatkozni, ahogyan eddig is tettem.
Az új autódnak mi az előélete? Tarquiniét kapod meg? A régi tesztautót? (Borgulya Péter)
Általában a gyári csapatnál minden új szezon kezdetén a karosszéria váza megújul, és újból fel van építve erre a vázra az autó. Elképzelhető, hogy Tarquini tavalyi autójából vagy a tesztautóból lesz átvéve néhány elem, de összességében az autó maga új lesz.
Mennyivel működik más struktúrában a csapat a versenyhétvégéken mint a Zengő Motorsport? Gondolok itt például a kocsi finomhangolásával kapcsolatos döntésekre. Ebben Gergő és a te szavad lesz az utolsó? (Vavreczky Gábor)
Versenyhétvégéken még nem tapasztaltam meg testközelből, hogyan dolgozik a gyári csapat. Az viszont a teszteken is kiderült már, hogy az információáramlásnak hasonló az útvonala, mint ahogyan korábban mi is csináltuk a Zengő-csapatban. Először én beszélek Gergővel a tapasztalataimról, közösen megvitatjuk, hogy ez beállításban milyen irányt jelenthet, aztán ő ezt továbbítja a vezető szerelőnek, aki kiadja az utasításokat a szerelőknek. Ez várhatóan idén is így fog kinézni.
Mennyire érzed közelinek most a világbajnoki címet a gyári csapattal? (Rosta Zsolt)
Minimálisan közelebb van, ugyanakkor azt is látni kell, hogy önmagában az, hogy gyári versenyző lettem, nem jelenti azt automatikusan, hogy 2016-ban megnyerem a vb-t. Ehhez mindenképpen tovább kell fejlődnünk technikai és személyes vonalon. Bízom benne, hogy ez folyamatosan megvalósul, mert nekem az a fontos, hogy amikor az autónk eléri a kívánt szintet, akkor tudjak élni a lehetőséggel.
A jól megszokott módon idén is lesznek versenyhétvégés videók? (Simon Ferenc)
Dolgozom rajta, hogy ne szenvedjetek hiányt semmiben. A saját felületeimen, a michelisz.hu-n, a Facebookon és a Twitteren ugyanúgy jönnek majd a rendszeres versenyhétvége előtti és utáni beszámolók, blogbejegyzések, mint eddig, illetve mostantól lesz friss hírkövetés a versenyhétvégék alatt is. Minden nap szeretném személyes kommentárral is értékelni az eseményeket.
Az autód színéről/festéséről elárulsz valamit? Egyen Hondák lesznek, vagy lesz valami jellegzetes, valami „Micheliszes”? (Nagy László)
Még nem dőlt el, minden annak a függvénye, hogy kerül-e új támogató a körforgásba, és ennek a támogatónak milyen színbeli elvárásai vannak. Egyelőre mindenféle variáció megvalósulhat, én arra számítok, hogy március elején a Genfi Autószalonon be lesznek mutatva a végleges tervek. Ami biztosan változatlan marad, az az ötös rajtszámom, amit viszek tovább.
Mit gondolsz, a WTCC külföldi szurkolói, a versenyzők és a csapatfőnökök elismernek téged úgy, mint mondjuk a Forma–1-ben Räikkönent? (Gősi Gergő)
Nem hiszem, hogy úgy elismernének, hiszen Räikkönen világbajnok volt, ráadásul kivételes képességekkel rendelkezik. Azzal viszont, hogy gyári ülést kaptam, az én kezembe került annak a lehetősége, hogy néhány éven belül engem is hasonló elismerés övezzen ebben a közegben. De odáig még hosszú út vezet.
Hogyan sikerült az első téli teszt? Huff elég magabiztosan nyilatkozott az autóról. (Bognár Dániel)
A jerezi teszten ott volt a Citroën is. A franciáknak hasonló köridőbeli fölénye volt, mint a tavalyi utolsó versenyhétvégén, ami nagyjából 6-8 tizedmásodpercet jelent. Arra számítok, hogy csökkenni fog ez a különbség az első futamig, de továbbra is a Citroën lesz a legerősebb márka a mezőnyben. Huff nagyon meggyőző volt, kevés kör után gyakorlatilag ugyanarra a teljesítményre volt képes, mint én, úgyhogy a vele kapcsolatos amúgy is magas elvárásaimat is túlszárnyalta. Izgalmas szezon előtt állunk!
Az autó mely részeit érintik a fejlesztések? (Borgulya Péter)
A motorikus rész változni fog, ami nemcsak vezérlésbeli finomhangolásból áll majd, hanem új alkatrészeket is jelent. A karosszériánál is új elemek jönnek be, de külsőleg ebből semmi sem látszik majd, inkább felépítésbeli és szerkezeti változásokról van szó.
Szerinted milyen érzés lesz zengős autó és pilóta ellen küzdeni egy-egy futamon? (Izsáki Sándor)
Furcsa, az biztos. Valószínűleg kétszer oda kell majd néznem, és fel kell fognom, hogy most nem azt az autót vezetem. Új és izgalmas élmény lesz valaki mást látni abban a kocsiban. Arra számítok, hogy a gyári Hondák ott lesznek a mezőny első harmadában, és bízom benne, hogy ennek kapcsán a zengős autó is az élmezőny tagja lesz.
Tudjuk, hogy eddig Tarquini volt neked a „mérce”, most hogy ő már nincs, Huff veszi át ezt a szerepet nálad? (Oláh Lajos Norbert)
Nagy valószínűséggel igen, bár nem szabad lebecsülni egyetlen csapattársat sem. Monteiro az elmúlt években hasonló szintet képviselt, mint Tarquini, de az olasznak ott volt a rengeteg autófejlesztéssel kapcsolatos tapasztalata, ami kapcsán úgy éreztem, hogy elsősorban tőle tudok tanulni. Most látom, hogy Huff is rengeteg rutint hoz a korábbi munkaadóitól, az ő stílusa lehet egy új irány nekem is. Hiszek benne, hogy egy projekt fejlődéséhez néha szükség van az új szemléletmódra, amit most ő biztosít a Hondánál.
Ki nyerte a biliárdversenyt Wéber Gabival? (Balogh Viktor)
Nehéz dolgom volt, mert Gabi – ha jól tudom – válogatott snookerjátékos is volt itthon. Én tévében sokat nézek snookert, így az alapokkal tisztában vagyok, de esélyem sem volt ellene. A legnagyobb breakem kilences volt, amikor eltettem egy pirosat, egy feketét, majd megint egy pirosat.
Rangsoroltak benneteket a Hondánál, vagy nyílt a verseny az első pillanattól? (Bagó György)
Teljesen nyílt lesz a verseny csapaton belül is. Nem is szerettem volna úgy gyári pilóta lenni, ha nem garantálják az azonos feltételeket.
Mit mondott neked Huff, amikor először találkoztatok mint csapattársak? Nem tart egy ilyen erős csapattárstól? (Dezső Tamás)
Huff világbajnok, az ilyen szintű versenyzők hozzászoktak ahhoz, hogy erős csapattársakkal kell megküzdeniük. Én még nem vagyok világbajnok, Huff szerintem nem is tudja pontosan, hogy mire számíthat velem kapcsolatban, úgyhogy nem hiszem, hogy különösebben tartana bármitől is. Arra nem emlékszem, hogy mit mondott először, de mivel korábban is jó volt a kapcsolatunk, a teszten is nagyon jól kijöttünk, sokat viccelődtünk.
Nagy a különbség egy gyári csapat szervezettsége és Zengő Zoliék között? (Gyallai Tamás)
A közös eredményeinkből mindenki láthatta, hogy a Zengő Motorsport profi csapat, ettől függetlenül természetesen vannak különbségek. A nagyobb anyagi szabadságnak is köszönhetően gyári környezetben több emberből áll a team, jobban elkülönül, hogy ki miért felel.
Van esély arra, hogy a Civicek formáját szedánosabbra veszik a légellenállás miatt? (Gazdik Nimród)
Elképzelhető, de ez legkorábban csak 2017-től történhet meg.
Az autósporton kívül mit szeretsz sportolni? (Izing Csaba)
A Matics Zsolttal folytatott speciális edzéseket leszámítva viszonylag keveset sportolok. Januárban lett volna lehetőségem elutazni síelni, de a szerződésemben ki van kötve, hogy nem síelhetek, így nem mentünk el Johannával.
Kipihented magad? Jó volt látni, hogy a pároddal egy kis pihenés is belefért! (Korompai Gábor)
Nagyon jó volt, szerencsére pont kifogtuk a szép időt. Johannára is ráfért már a pihenés, mert nemrég váltott munkahelyet, és a december neki is elég húzós volt. Úgyhogy jól volt időzítve a nászút, mert nálam is lement előtte a nagy bejelentés, hogy a gyári csapatban folytatom. Sikerült magunkat kipihenni alaposan.
Hogy tetszik a házas élet? (Kondor István)
Kifejezetten tetszik! Olyan, mint amikor egy dolog végérvényesen a helyére kerül az életedben. Amióta házasok vagyunk, több erőm és energiám van a hivatásommal foglalkozni.
Gyári hondásként hol lesz a helyed a boxban? (Stranszki Nikoletta)
Nem lesz messze attól, ahol eddig is volt. Általában az a szokás, hogy a világbajnok márka van a legközelebb a boxutca kijáratához, és azt követik a többiek az előző évi rangsor szerint. Tehát az öt Citroën mögött közvetlenül jön majd a három gyári Honda. Lehet, hogy a sorrend köztünk mindig változni fog, de csapaton belül az első, a második, vagy a harmadik box lesz az enyém.