
Hat gyorsasági szakasz leküzdése volt a mezőny feladata a Portugál Rally második napján. Három pálya szerepelt az útvonallapon, szokás szerint délelőtt és délután is végigporzott a mezőny. A napot Ogier 4,2 másodperces előnnyel kezdhette meg a többiek előtt, legnagyobb ellenfele a kirobbanó formában autózó Sordo volt. Nem csak a spanyol lehetett veszélyes Ogier első helyére, hiszen sem Latvala, sem Hirvonen nem voltak lőtávolon kívül.
A nap első gyorsaságiján azonban Sordo hibázott. Az egyik kanyarban túl szélesen fordult és a DS3 WRC hátulja egy fának ütközött. Az autó futóműve olyan súlyosan megsérült, hogy Sordo már nem tudta folytatni a versenyzést. Thierry Neuvillenek is ez a gyorsasági jelentette a végállomást. A belga az egyik kanyarba túl korán próbálta meg befordítani a Fiestát ezzel alaposan megrongálva a futóművét.
A nap hat gyorsasági szakaszából négyet Ogier, kettőt pedig Latvala tudott megnyerni, jócskán megnehezítve Hirvonen álmát az utolsó nap előtt. A finn egész nap panaszkodott, hogy bár mindent belead, mégsincs semmi esélye arra, hogy megszorongassa a két Volkswagent. Azt már biztosan állíthatjuk, hogy a végső győztes mindenképpen közülük kerül majd ki, a többiek ugyanis már jókora hátrányban vannak. Eredmények itt.
Latvala a hetes gyorsaságin
Robert Kubica feladta a verseny második napját is. A lengyelnek először a váltójával volt gondja, a külön számára tervezett „pillangószerű” kar ugyanis elkezdett nem működni a jobb kezénél és emiatt a sérült kezét kellett használnia. A két kör között a szerelők megpróbálták elhárítani a hibát, de nem sikerült, ráadásul a differenciál műből is furcsa hangok kezdtek megjelenni. Végül még a kézifék is elromlott a DS3 RRC-ben, így Kubica idő előtt kiszállni kényszerült.
Az utolsó napon két pálya, négy gyorsasági szakasz szerepel a programban. A rövidebbik húsz kilométeres, míg a hosszabb több mint ötven kilométer hosszú. Mindkét pályán kétszer megy végig a mezőny, ráadásul a második „hosszú” gyorsasági a Power Stage lesz.