Olimpiai bajnokaink hamarosan a húrok közé csapnak

image

Két hét múlva megkezdődik a Magyar Kajak-Kenu Szövetség világbajnoki kampánya. A szervezők az idén is rendhagyó módon kívánják felhívni a figyelmet az augusztus 17. és 21. között Szegeden megrendezésre kerülő MOL kajak-kenu világbajnokságra.

Már csak néhány hónap, és hamarosan a húrok közé csapnak versenyzőink, megkezdődik az igazi rock&roll Szegeden, a MOL kajak-kenu világbajnokságon!

Jó néhány versenyző, és több ezer szurkoló ismeri már a szegedi világversenyekkel együtt járó fantasztikus hangulatvilágot, amelyet ezúttal különleges módon kíván „megzenésíteni” a világbajnokság szervezőbizottsága.

Az idei kampány a „kajak-kenu, rock&roll” jegyében zajlik majd, három olimpiai bajnokunk is a húrok közé csap, Kovács Katalin, Kammerer Zoltán és Vajda Attila mutatja meg nekünk micsoda őrületes, frenetikus élmény a Maty-éren, a sportág Wembley-jében lapátot ragadni.

A szervezőbizottság az elmúlt évekhez hasonlóan köztéri óriásplakátokon, citylightokon, valamint reklámklipekkel, és mozi előzetessel kívánja felkelteni az érdeklődést a sportág és a világbajnokság iránt. A kampány három lépcsős lesz, az első plakátokat május elsejétől kerülnek ki az utcákra.

„Az alapötletet egy egyszerű mozdulatsor adta. Minden kajakos és kenus kisgyerekként a vízre szállás előtt legalább egyszer eljátssza, hogy gitár a lapátja – mondja Vékássy Bálint, a szervezőbizottság versenyigazgatója. – Ehhez hozzátettük azt a szlenget, hogy „húúú, ez rock&roll volt”, és máris összeállt az idei kampányunk. Ha összehasonlítom az elmúlt évek megjelenéseivel az ideit, úgy gondolom, a mostaniban van a legtöbb lehetőségünk. Az ütős megjelenésnek, a hangsúlyos zenéknek köszönhetően erre a kampányra azok is felkapják majd a fejüket, akik semmilyen kapcsolatban nem álltak eddig a sportággal. A klipek és óriásplakátok főszereplői a szegedi világbajnokságon is nagy eséllyel induló olimpiai bajnokaink, azaz Kovács Katalin, Kammerer Zoltán és Vajda Attila lesznek, de a mozikban szeretnénk majd a teljes válogatottal, mint egy szimfonikus zenekarral megjelenni. Igaz, utóbbi megvalósítása egyelőre még csak a tervezgetés fázisában van. Főhőseink egyébként nagyon élvezték a stúdiómunkát, egyértelműen Vajda Attilához állt legközelebb ez a feladat, aki afféle rocker fazon, és nem mellesleg szabadidejében gitározással foglalkozik. Az idei kampányunkkal egyébként szeretnénk olyan karaktert létrehozni, ami a világbajnokság után is tovább élne, ami több területen is különleges megjelenést biztosítani a sportágnak. Éppen ezért szövetségünk az idén saját ruhakollekcióval is előrukkol, ami valódi újdonságot jelent majd, és reményeink szerint nem csak a sportágon belül. Roppant izgalmas, kreatív feladat elé nézünk, de úgy látom, jók a visszajelzéseink, és ez a munka mindannyiunk számára igazi rock&roll.”

Vajda Attila a kenuzás mellett 10 éve gitározik, így igazán testhezálló feladatot kapott a MOL világbajnokság kampányában.

„Valóban nem áll messze tőlem ez a műfaj, bár az fura volt, hogy nem a gitárommal, hanem lapáttal kellett játszani. Egyébként edzések és versenyek előtt már sokszor csináltam hasonlót a parton, mondjuk, most egy kicsit többen látják majd a plakátoknak köszönhetően. Természetesen, eljátszottam már a gondolattal, hogy milyen lehet ismert zenésznek lenni, de mindig arra jutok, hogy az olimpiai aranyérmet nem cserélném el a rocksztárságra – mondta Vajda Attila.

A fotózás Kammerer Zoltánnal kezdődött. Aki ismeri a háromszoros olimpiai bajnok kajakost, sejtheti, nem sok idő kellett neki ahhoz, hogy feloldódjon a kamerák előtt.

„Először azt gondoltam, hogy én már öreg vagyok az ilyen bohóckodáshoz, aztán amikor ránéztem az első képekre, már lelkesebb lettem… A rockzenét egyébként szeretem, a fotózás jó hangulatban telt, örülök, hogy ezt is kipróbáltuk. Szerintem jó visszhangja lesz, ha kikerülnek a plakátok az utcára – nyilatkozta Kammerer Zoltán.

A legmegdöbbentebb arccal Kovács Katalin érkezett a műterembe. Persze, nem ez az első alkalom, hogy nem hisz a szemének egy hazai világversenyt felvezető kampánytervvel kapcsolatban.

„Egyelőre számomra elég idegenül néz ki a lapát, mint gitár, kíváncsian várom, mi sül ki belőle. A nagyobb hazai versenyek előtt általában Bálint (Vékássy Bálint, versenyigazgató) szokott először felhívni, és újabbnál újabb kampányötletekkel áll elő. Én eleinte mindig kétkedve fogadom a javaslatot, de a végtermékkel már sosincs bajom. 17-18 éves koromban egyébként többször jártam olyan szórakozóhelyekre, ahol rock zenét játszottak, mostanában inkább a csendesebb bulikat szeretem, halk aláfestő zenével – mesélt Kovács Katalin.

Az olimpiai bajnok rockzenészeket megjelenítő plakátok májusban kerülnek az utcákra, a MOL kajak-kenu világbajnokság jegyértékesítése május 15-én kezdődik.

Forrás:  Magyar Kajak-Kenu Szövetség