Olvadó beton, perzselő hangulat

image

Izzott a RabócsiRing a Hell Országos Drift Bajnokság hétvégi, második futamán!
Habár rekkenő hőség fogadta a futamra érkezőket Máriapócson, május 19-20-án, a száguldás szerelmeseit hidegen hagyta a negyven fokos meleg – rengetegen gyűltek össze a RabócsiRingen.

A pályán repesztő autók menetszele enyhülést hozott a szikrázó napsütésben, miközben a kedélyeket csak tovább borzolta a tsuiso csaták vérre menő küzdelme. A HELL Racing Team klasszisa, Varga Tamás Puci – aki a Camaro hatszáz paripáját is betörte, – a BMW volánja mögött tett eleget az elvárásoknak, újra megmutatta, mit is jelent egy vérbeli driftelés!

Izzó motorok, felhevült közönség és a verseny izgalmától lázban égő pilóták lepték el hétvégén a RabócsiRing aszfaltját, a HELL Országos Drift Bajnokság aktuális megmérettetésén. Ahogyan azt a drift közönség már megszokhatta, a megmérkőző járgányok mellett a legendás Chevy Camaro is tiszteletét tette a bajnoki fordulón. Miután meghódította a hellén világ szívét a King of Europe legutóbbi görögországi futamán, a verda visszatért Magyarországra, hogy felkínálja pokoli erejét az itthoni rajongóknak is. A meghirdetett nyereményjáték győztese sose felejti már a különbséget a hagyományos taxizás és a hatszáz paripa szilaj erejével bíró Camaro driftelése között. A kisorsolt rajongó ugyanis Puci mellett az anyósülésbe préselődve tapasztalhatta meg a kocsi szívében dübörgő iszonyatos erőt.

„Már meg sem lepődöm, mennyien akarnak pózolni a Camaroval.”– mesélte Puci a futam után. „A pokoli erejű kocsi egy született celeb, de persze a BMW is lenyűgözte a rajongókat. Sajnos a pályán nem volt maradéktalan a siker. A bajnokság első futamán felmerült hibákat kijavítottuk a kocsiban, de a rekkenő hőség miatt előre nem látható problémákkal kellett szembenéznünk.”  A két napos verseny első napján Puci mindössze kétszer tudott edzeni a kocsival, ugyanis tönkrement a kormányszervó. Az első kellemetlen és váratlan meglepetést követte a második is, mert ugye a baj sosem jár egyedül: miután a hibát helyrehozta a csapat, az elektromos szervó makacsolta meg magát. Ahogy nőtt a hőmérséklet a kocsiban, egyre nehezebben lehetett tekerni a kormányt. „A BMW-ben a kormányoszlopon van az elektromos szervómotor és az áttétel-módosító. Amikor szombaton lejöttem a pályáról, olyan forró volt a berendezés, hogy nem lehetett hozzáérni – pedig csak egy kört mentem. Vagy a motor romlott el, vagy a vezérlője, de persze ilyenkor mindkettőt ki kell cserélni.”

A körülmények okozta nehézségek mellett azonban a BMW beteljesítette a hozzá fűzött reményeket, az elolvadt kormánymű ellenére nyolcadik helyen száguldott át az autó a célvonalon, sőt a páros csaták során is a top nyolcba küzdötte fel magát a Hell Energy drift-fenegyereke.
Varga Tamás Puci bizakodóan várja a harmadik futamot. Az első verseny ezüst pozíciójának megszerzése és a második futam ember- és géppróbáló körülményeinek leküzdése után optimistán néz szembe az újabb kihívással. „A következő futam Tökölön lesz, június 11-én. Az éjszakai verseny annyi előnnyel biztosan kecsegtet, hogy nem fogunk elolvadni a napon: sem én, sem a kocsim.  Ráadásul a tököli helyszín az egyik kedvencem. Mindig más típusú pályákat raknak ki, de egy dologban hasonlóak, ami számomra nagy öröm: óriási sebességgel lehet rajta száguldozni.