Palik „jutalma”: ráadás kör a Formula-1-es Renault-val

palik1.JPG

A World Series by Renault második napján is tömött lelátók előtt vezethette a francia gyár Formula-1-es modelljét Palik László. A tereprali-versenyző olyan megbízhatóan kezelte Giancarlo Fisichella 2007-es autóját a Hungaroringen, hogy az eredetileg megbeszélteken túl, plusz körre kapott engedélyt a csapat vezetőjétől.

Ismét több tízezer ember látogatott ki a mogyoródi pályára, és a szombathoz hasonlóan vasárnap is fantasztikus hangulat jellemezte az eseményt.

– Megint csodálatos volt a közönség – szögezte le Palik László, miután kiszállt az F1-es kocsiból. – Újra sokan látogattak ki a Ringre, s a jelenlévők ismét pazar körítést adtak a Formula-1-es bemutatónak. Felállva tapsoltak, integettek, kiabáltak az emberek, tényleg felejthetetlen élménnyel lettem gazdagabb. Öröm volt látni, hogy a nézők jól érzik magukat, hiszen a pozitív visszajelzés mindennél fontosabb.

A magyar tereprali-bajnokságot vezető pilóta csak azért izgult egy kicsit, mert a második körben technikai probléma nehezítette a száguldást.

– Egyik pillanatról a másikra rázkódni kezdett az autó, de olyannyira, hogy leesett a lábam a gázpedálról – mesélte Palik. – Fogalmam sem volt, hogy mi a hiba, hiszen ugyanúgy vezettem a Renault-t, mint szombaton. Még az is megfordult a fejemben, hogy begurulok a boxba, de aztán úgy döntöttem, a hátralévő néhány percet megpróbálom a pályán tölteni. Na ekkor szóltak rám rádión, hogy elégedettek a teljesítményemmel, ezért kapok ajándékba még egy kört… A kocsi szerencsére nem hagyott cserben, de a bemutató után az volt az első, hogy megnéztük, mi okozta a gondot. Hamar kiderült a baj forrása: meghibásodott a gázpedál érzékelője, s rossz adatokat továbbított a versenygép számítógépének.

www.palikracingteam.com