Papp Viktor és Suzukija újra kategóriaelső

image

A Rallycross Országos Bajnokság hétvégi, máriapócsi fordulója nem csak azért volt különleges, mert a pilótáknak egy éjszakai futam során kellett bizonyítaniuk, hanem azért is, mert hazai kiválóságainkhoz ezúttal a Közép Európai Zóna bajnokság versenyzői is csatlakoztak. A közel 70 versenyzőből álló nemzetközi mezőny a hazai pilóták mellett főként lengyel, osztrák és cseh versenyzőkből állt. A Hell Racing Team tehetséges, ifjú pilótája, Papp Viktor életében először vett részt villanyfényes futamon, de ahogy azt az eredmény is mutatja, nem volt mitől tartania.

A közönség körében közkedvelt éjszakai futamokon a pilótáknak talán még a megszokottnál is fokozottabban kell koncentrálniuk, hogy érzékszerveik extrém körülmények között se hagyják őket cserben. A Hell Racing Team rallycross pilótája, Papp Viktor kiválóan vette az akadályt, noha életében először versenyzett éjszakába nyúlóan: „Teljesen új élmény volt számomra, hogy nem csak nappal kell nyomnunk a gázpedált, és összességében nagyon elégedett vagyok mind a versenyszervezéssel, mind csapatunk eredményével. Örülök, hogy sikerült visszaszereznünk összetettben a kategóriaelsőséget! Kisebb technikai problémáktól azért szenvedtünk a hosszúra nyúlt verseny alatt, de ettől függetlenül úgy néz ki, kezd betörni a Suzuki.”
Viktor és lelkes szerelőcsapata már szombat este megérkezett a helyszínre, hogy vasárnap – a késő éjszakáig tartó versenynapon – minden tökéletes legyen az autón és a fejben is. Már a selejtezőkön látszott, hogy az ifjú pilóta és autója egyre inkább összeszoknak, egyre gyorsabbak, noha Viktor saját bevallása szerint csupán 75 százalékon ment, mivel energiáját és erejét az éjszakai futamra tartogatta. „A futam meglehetősen izgalmasra sikerült. A rajtnál a harmadik pozícióból indulhattam, de gyakorlatilag rögtön összezártak, a két előttem lévő pilóta szinte satuba szorított. Ám hiába fogtak közre, az első kanyarban mégis elsőnek el tudtam fordulni. Ott viszont – minthogy murvás részre értünk, ahol még picit gyengélkedik a Suzuki – annyira összesűrűsödtünk, hogy a többieknek sikerült egy autót elém lökniük. Emiatt sajnos nem csak lassítanom kellett, de még tolatnom is, hogy ki tudjam kerülni az elém kerülő autót, ami jelentős hátrányt okozott. Tulajdonképpen az abszolút első helyről sikerült a hatodik helyre visszaesnem, így több száz méterre lemaradtam az élbolytól.” A Hell Energy ifjú versenyzője azonban nem adta fel, úgy tűnt – irgalmatlan tempót diktálva – az összes pilótát meg akarja fogni a hátralévő hat kör alatt. Viktor terve végül is félig sikerült, a futam végére ismét az a dobogós pozíció volt az övé, ahonnan elrajtolt: „Talán ha picit hosszabb lett volna a verseny, és pár kört még kaptam volna, akár jobb eredményt is elérhetek, de mindenképpen elégedett vagyok az első éjszakai futamom eredményével.” – mondta el a Hell Racing Team versenyzője.
Papp Viktor az eredményes versenyhétvégét követően bizakodva tekint a szezon hátralévő részére és reméli, a következő futamokon is abszolút közelit tud majd autózni. Optimizmusa nem alaptalan, hiszen úgy tűnik egyre tökéletesebb az összhang a versenyző és saját építésű autója között.

Forrás: Tóth Eszter Anna – Anderson Communications