Papp Viktor összetettben is előrébb szeretne kerülni a hétvégén, Kakucson

image

Július 16-17-én Kakucson folytatódik a Rallycross Országos Bajnokság, ahol természetesen a Hell Racing Team pilótája, a 27 éves Papp Viktor is a mezőny tagja lesz Suzuki Ignisével. A fiatal versenyző nem bízta a véletlenre a felkészülést, már hónap elején a Kakucsringre „zarándokolt”, hogy kipróbálhassa a máriapócsi bajnoki futam óta helyreállított versenyautóját és a pályával is megismerkedhessen.

Habár a teszt nem várt fordulatokat hozott és Viktor mindössze 8 kört tudott menni a Suzukival, a Hell Energy rallycross versenyzője mégis optimistán tekint a hétvégi bajnokira: kategóriaelsőségének megtartásában bízik és összetettben is fejlődést remél.

Izgalmasra sikerült a július 3-i teszt a kakucsi pályán Papp Viktor és csapata számára. Miután az összetettben negyedik helyen álló rallycross pilóta Ignisén sikerült rendbe hozni a Máriapócson előjött hibákat, Papp Viktor óriási lelkesedéssel érkezett a Kakucsringre, hogy megismerkedjen a pályával és persze megnézze, hogy muzsikál „régi-új” járműve. A várva-várt teszt azonban idejekorán véget ért: alig 8 kör után, egy apró alkatrész törése miatt a motor elpusztult, a szó szoros értelmében… Persze, ahogy azt a rallycross kedvelő közönség már jól tudja, Papp Viktort nem olyan fából faragták, hogy egy ilyen akadály eltántoríthatja a soron következő megmérettetéstől. Így jött egy nagy hajrá, sok-sok ember megfeszített munkája, és a motort sikerült idejében pótolni, gyakorlatilag két hét alatt újat épített a csapat a Suzukiba. Papp Viktor tehát új szívvel az autóban és újult lendülettel áll majd a hétvégi futam rajtjánál!

„Azt hiszem a történtek ellenére is volt értelme a tesztnek, hiszen a Kakucsring rallycross részén még soha sem mentem, de így volt lehetőségem – még ha rövid időre is – ismerkedni a hétvégi verseny helyszínével. Jó lett volna még menni, de most ennyi jutott nekünk. A balul elsült teszt után rövid időnk volt csak az új motor összerakására – főleg, hogy egy ritkább típusú motort használok – de végül is sikerült megoldanunk, az autó üzemkész!”– mondta el Papp Viktor, majd hozzátette: „Folyamatosan ismerkedünk majd a pályával a versenyhétvégén is, biztos vagyok benne, hogy egyre jobbak lesznek majd a köridőink. Ami ennek a pályának a nehézsége, hogy az apró köves murva gyakorlatilag folyamatosan veri az autó alját, így ott nagy eséllyel sérül az autó, inkább az aszfalton kell megpróbálni gyorsnak lenni.” 

Papp Viktor reméli, annak ellenére, hogy költségvetésük behatárolt, és számtalan hibalehetőséget rejtenek használt és széria alkatrészeik, fejlődni tudnak Kakucson és megőrizhetik kategóriaelső pozíciójukat. Sőt, a péceli pilóta az összetettbeli javulásban is bízik, úgy gondolja, 1,6-os Suzukija felveheti a versenyt a csúcskategóriás járművekkel, ahogyan azt az eddigi eredmények is bizonyítják 

„Nagyon várom a hétvégét, végre szinte teljes lesz a mezőny! Igazi kihívás lesz ez a verseny. Habár ezen kívül még három futam hátra van a szezonból, én már a jövőről ábrándozom: ebben a szezonban, ha sikerül kategóriában elől végezni, azaz megtartani az első helyet a Hell Racing Team csapatában, jövőre esélyes lehet, hogy kipróbálhatom magam egy másik kategóriában. Bevallom, valójában ezt az autót is már arra építettem, hogy – bizonyos fontos alkatrészek cseréje és fejlesztése után – a D1A kategória dobogója is elérhető legyen!” – árulta el Papp Viktor.   

A hétvégi megmérettetést követően egy közel két hónapos pihenő következik, majd szeptemberben újból Kakucson, egy hétre rá Nyirádon, majd és az osztrák Fuglauban mérik össze tudásukat a rallycross legjobbjai, így a Hell Racing Team tehetsége, Papp Viktor is.