A Ringier és a Neo FM közös játékán a szurkolók szavazatai szerint Rácz Félix, lett 2010-ben az év sportmenedzsere Magyarországon. Érdekesség, hogy az Erdélyben született Rácz Félix mellett a dobogón további két olyan menedzser, Stefano Favaro és Filipovics Vladan, végzett, aki Magyarország határain túl látta meg a napvilágot.
Mit jelent a díj a pályafutásában?
Hogy kaptam egy fontos elismerést. Korábban mindig az ökölvívással kapcsolatban díjazták a munkámat, most viszont az általános tevékenységemet ismerték el. Ebben benne van Babos Tímea, Benik Balázs, Szabó Krisztián, Körmendi Petra, Havasi Joci és a többi sportoló eredménye, a velük folytatott munkánk.
Mit gondol, a sok szavazatban közrejátszott a múlt, a bokszmenedzseri munkája is?
Mindenképpen. És itt is szeretném hangsúlyozni, hogy nem hinném, hogy Stefano Favaro vagy Filipovics Vladan nálam rosszabb sportmenedzser lenne és kevésbé értene a szakmához. Ez szubjektív voksolás volt, amelyben a szurkolók, a nézők szerintem inkább az ismertségi szempontokat vették figyelembe.1992 óta dolgozom a sportban, ami szerintem sokat nyomott a latban.
Ugyanakkor az ön nevét nem lehet egy sztárhoz, kimondottan egy sportolóhoz kötni.
Ez olyan, mint a vásárlás. Vannak butikok és plázák. A butikban egy adott termék van, a plázában pedig több mindent megtalál az ember. Manapság mindenki jobban szeret plázázni, a butikok ideje kicsit leáldozóban van. Lehet, hogy furcsán hangzik ez a hasonlat. Az általunk képviseltek közül például Babos Timi a juniorok között a világ egyik legjobbja, az autókrosszos Szabó Krisztián 2-szeres korosztályos Európa-bajnok, Benik Balázs 3-szoros abszolut országos bajnok ralipilóta. Mindegyikük jó és kiváló eredményekkel rendelkezik a maga kategóriájában, de még nem jutott el a nemzetközi ismertséghez, mint például Talmácsi Gábor vagy Gera Zoltán.
Van menedzselési stratégiája?
Mindenkinél egyénre szabott. Olyan ez, mint az étel: mindegyik elkészítéséhez más a recept, más hozzávaló. Más szöveg, másként kell építkezni, más a kommunikációs stratégia. Nem véletlenül igyekszünk szélesíteni a felületi portfoliónkat, és, mondjuk, a Nemzeti Sport, valamint a Blikk mellett igyekszünk még szélesebb körben is nyitni. Mindenkihez el akarunk jutni és elszeretnénk juttatni a sportolóinkat és nem csak az eredményekkel, így fordulhat elő például, hogy Babos Timi modellt áll egy magazinnak vagy akár egy termék arcává válhat.
Egy menedzsernek lehet kedvenc sportolója?
Lehet, de nekem nincs.
Mert?
Mert mindenkit egyformán kedvelek, nem tudom és nem is akarom összehasonlítani őket. Persze vannak olyan sportolók, akik közelebb állnak hozzám, mert mondjuk ”olajazottabban” kommunikálunk, azonnal megtaláljuk a közös hullámhosszt, de egy gazdasági társaság vezetőjeként csak olyan sportolókkal foglalkozom, akiben látok fantáziát.
Bővül a csapata?
A folyamatos jelentkezőknek köszönhetően gondolkodunk rajta. Van egy-két sportoló, aki érdekes lehet, de tudni kell, hogy a magyar piac torta nagysága egy ideig szerintem nem változik. Azon el kell töprengenünk hogy érdemes-e vékonyítani a szeleteket. Azt a feladatot vállaltuk, hogy van egy iksz összeg, amit elosztunk a sportolók között. S ha például ez az összeg az idén ugyanakkora lesz, mint 2010-ben volt és idén mondjuk nem tizenegy sportolót képviselünk, hanem tizennégyet, akkor valószinüleg mindenki egy kicsit kevesebbet fog kapni. Így ha a sportolói kör bővül, a sales állománynak is bővülnie kellene törvényszerüen. Csak kérdés, hogy utóbbi bővitésével tudunk-e akkora plusz bevételre szert tenni, amiért év végén majd azt mondhatom, hogy jó döntés volt a növekedés…!?