Raikkönen egy szupersztár

image

Versenymérnöke, Mark Slade szerint a 2007-es finn bajnok, Kimi Raikkönen még mindig ugyanaz a zseniális pilóta, akit a McLaren és a Ferrari csapatoknál megismerhettünk.
„Úgy gondolom, hogy ő még mindig ugyanaz a fiatal gyerek, aki egy igazi szupersztár volt, amikor az F1-be megérkezett. Ugyanolyan fitt, mint bármikor korábban, és ahogy én eddig láttam, teljes mértékben az élén van ennek a játéknak” – nyilatkozta Slade az Autosportnak.
Slade szerint azonban az Ausztráliában a Q1-ben elkövetett hiba, valamint a malajziai 5 rajthelyes büntetés, és a futam változó körülményei miatt még nem láthattuk Raikkönen igazi tempóját, akinek az egyik erősége a vezetési stílusa. „Valójában a vezetési stílusa nagyon sima, ez azt jelenti, hogy gyakran kevésbé élesen tudja kezelni az autót, mint mások, akik sokkal agresszívebben bánnak a kormánnyal. es úgy gondolom, hogy ez az egyik erőssége.”
Mindemellett Raikkönen nagyon egyedülálló, független személyiség, de ez egyáltalán nem jelent gondot a finn bajnok munkájában. „Nem igazán érdekli az, hogy mi folyik körülötte, de nagyon jó visszajelzéseket ad, hogy hol is kell javítanunk. Nagyon független személyiség és nem akarja, hogy az emberek korlátok közzé szorítsák. Ő teszi a fejére a sisakot és kapcsolja össze a rádióval, mert nem akarja, hogy az emberek körbeugrálják. De ez a gondolati elkötelezettség nagyon jó a munka szempontjából. Volt amikor már csak percek voltak hátra az időmérőig és ő csak nyugodtan ült az autóban azt várva, hogy mi mindent megoldjunk, más pilóták ilyenkor mindig nagyon izgatottak, míg Kiminél szinte rá kellett csapni a sisakra, hogy most már minden kész és kimehet.”
Slade olyan világbajnokokkal dolgozott már együtt, mint Mika Hakkinen (1998-2001), Kimi Raikkönen (2002-2006), Fernando Alonso (2007) és Michael Schumacher (2011), de szerinte sok szempontból Kimi a legjobb. „Valószínűleg Kimi az, akivel a legszorosabb kapcsolatom volt, bár én úgy érzem, hogy mindenkivel jól kijöttem. Ilyen kaliberű pilótáknál tudnod kell, hogy az az erőfeszítés, amit teszel, az visszajön az elkötelezettségük révén, és ezért megéri dolgozni.”
es nincs ez másképp Kimi Raikkönennél sem, aki Slade szerint nagyon eltökélt, a médiával való viszonya pedig most sokkal jobb, mint a 2001 és 2009 közötti időszakban, amit Kimi Top Gear-ben és a Genfi Autókiállításon való szereplése is bizonyít. „Úgy gondolom, hogy sokan nem tudják, hogy Kimi miért is tért vissza, de én biztos vagyok benne, hogy ha ő engem is hívott, akkor nem fog cserbenhagyni. Ő mindig is csak azt akarta, hogy beülhessen az autóba és gyorsan vezesse azt, majd dolgozzon a mérnökökkel, hogy még gyorsabb legyen. Minden más szerinte csak bosszúság és figyelemelterelés. De amire igazán szüksége van, abban mindig nagyon jó volt. Minden másból azonban olyan keveset akar csinálni amennyi csak lehetséges. en ezt tulajdonképpen megértem, de azt azért nem mondom, hogy egyetértek vele. es végül is a csapatok is tudják, hogy mit kapnak, de azt is, hogy lehet dolgozni vele.”