„Iceman”, azaz „Jégember”. Kimi Räikkönenre még első mclarenes éveiben ragasztotta rá főnöke, Ron Dennis e becenevet (pontosabban elsőre Icekidnek, azaz Jégkölyöknek nevezte őt) mely hűvös természetére és sok esetben érdektelennek mutatkozó hozzáállására utal. Persze jóval több ez puszta becenévnél: a finn évek óta sisakján, valamint 2008 óta tetoválás formájában bal karján is viseli a feliratot.
Mindezek után létezhet-e ideálisabb személy egy Iceman nevű ital reklámozására nála? Aligha. Ám a forgalmazóknak nem is kell keresnie más partnert, a Ferrari versenyzője ugyanis mostantól hivatalosan is a becenevét viselő száraz gin alapú grapefruitos hosszúital reklámarca. Mindezt az idei évben Helsinkiben alapított cég nemrég megnyitott Twitter-fiókján közzétett kép is alátámasztja, melyen a jó finnként az alkoholt amúgy sem megvető Räikkönen az Iceman logójával ellátott sapkában és pólóban, az itallal a kezében pózol. „Olyan hűvösen fogyaszd, amilyen a Jégember maga” – hirdette az egyik képhez kapcsolódó reklámfelirat.
Cool? Yes we are official and cool! Ask your local retailers for the drinks! #icemanlongdrink #iceman #kimiraikkonen pic.twitter.com/I3FOdQswdh
— Iceman Long Drink (@icemanlongdrink) 2015. szeptember 2.
Räikkönen és az alkohol egyébként nem feltétlenül számít pozitív párosnak. A 2007-es világbajnokkal kapcsolatban a múltban a sajtó nem egy hírhedt „ügyet” felkapott, aminek köszönhetően kialakult egyfajta sztereotip kép is a finnről. Volt főnöke, Martin Whitmarsh ugyanakkor éppen a közelmúltban adott interjújában cáfolt rá némiképp ezekre. „Kimi személyiségét sokan félreértik. Igen, szeret bulizni és inni, de valójában sokkal elhivatottabb például ha edzésről van szó, mint az emberek gondolnák. Ezenkívül rendkívül intelligens – az egyik legélesebb eszű versenyző. De mivel nem beszél túl sokat, az emberek mindezt nem feltétlenül értik meg” – mondta róla a McLaren volt csapatfőnöke.