Az élet olykor furcsa fordulatokat tartogat. Kimi Räikkönent 2009-ben azért bocsátotta el érvényes szerződése ellenére is a Ferrari, hogy helyet biztosítson a Santander által jókora pénzekkel támogatott Fernando Alonsónak a következő szezonra – most, 2015-ben viszont a spanyol távozása után éppen ezen főtámogató szervez egy gokartozással egybekötött eseményt a finn számára Helsinkiben, nem messze szülővárosától Espootól. És az egyik téma ezúttal is a ferraris jövő volt – mely továbbra is bizonytalannak tűnik.
Noha vannak, akik szerint emiatt a spái döntő fontosságú futam lehet Räikkönen számára, ő maga ezen eseményen a sajtónak nyilatkozva cáfolta mindezt. „Már sokszor elmondtam, hogy egyetlen verseny még nem változtat semmin. A belgiumi csak egy lesz a többi futam közül. Nyilván ismét sok lesz a találgatás, ahogy a nyári szünet alatt is volt, de nincs mit mondanom erről” – fogalmazott a Turun Sanomatnak.
Majd arról is beszélt, van-e terve az F1 utáni életre. „Az ember pályafutása egyszer véget ér, de nehéz lenne megmondani, mit fogok csinálni utána. Nem igazán gondolkodtam ezen, nem tervezgetek” – mondta. Majd elárulta, nem zárható ki, hogy mint 2009-után tette, ezúttal is ralizni kezd. „Mindig is szerettem volna kipróbálni magam a raliban. Amikor bizonyos dolgok megváltoztak, ki is próbáltam, és van esélyem még jobbá válni benne. Visszatekintve semmit sem változtatnék. Nehéz megmondani, mi lesz majd, mit akarok csinálni a jövőben a visszavonulás után. De emiatt nem aggódom. Majd eljön az ideje, és akkor meglátjuk. A ralizást élveztem, lehet, hogy kedvtelésből újra belevágnék, de sok mást is kipróbáltam az elmúlt években.”
Räikkönen egyelőre tehát a ferraris munkájával van elfoglalva, s van is min dolgoznia. Sebastian Vettel ugyanis az első félévben minden téren a fejére nőtt. Jóllehet, a finn helyzete így sem hasonlítható össze a 2014-essel, amikor is végigszenvedte az évet. A kérdésre, mi minden változott azóta, s mennyit számított, hogy volt csapattársa, Fernando Alonso elhagyta a fedélzetet, a bajnok diplomatikusan fogalmazott. „Sok minden jobbra fordult (tavaly óta), jó irányba tartunk, és más dolgok is változtak. Természetesen mindenkinek más és más a munkamódszere, de szerintem hogy minden jól megy most, az sok mindent elmond” – fogalmazott. „Sebastian a legjobb eddigi csapattársam, de nem sok minden változott ahhoz képest, ami korábban volt. Persze mindenki számára könnyebb, hogy megbeszéljük a dolgokat – ez a csapatnak is sokat segít. Ez a legjobb csapat, amelynek valaha is tagja voltam – a korábbi ferraris évekhez viszonyítva is.”
Javulni persze mindig lehet, s 2007 bajnoka esetében ez különösen igaz. Amikor a finn versenyzőnek visszatérése óta bármikor is problémái voltak, legtöbb esetben a gumik játszották az egyik kulcstényezőt ebben. Idén az időmérős teljesítménye is főként azért marad el a kívánt szinttől, mert sok esetben nehezen melegíti fel a Pirelli idei évre keményebbé tett abroncsait egy körön – ráadásul a gumik tartóssága miatt már a versenyeken sem képes olyan mértékben profitálni kíméletes gumikezeléséből, mint mondjuk a számos meglepetés eredményt hozó 2012-es, 2013-as szezonokban.
Elmondása szerint azonban nincs abban semmi különös, hogy adott körülmények, szabálykeretek időnként hátrányosan érintenek bizonyos stílusú versenyzőket. „2005-ben egyetlen gumin teljesítettük a versenyeket, és erősek voltunk. Semmi tudatosat nem teszek, egyszerűen mindig is ilyen volt a vezetési stílusom. Amikor a gumikra vonatkozó szabályok megváltoztak, az bizonyos esetekben jobban hatott a teljesítményemre” – fogalmazott.