Nem úgy indult a 2015-ös évad, ahogyan azt Räikkönen eltervezte, az első tíz megmérettetés után ugyanis csak az ötödik helyet foglalja el az összetett pontversenyben, miközben csapattársa, Sebastian Vettel a harmadik pozícióban tanyázik. Ez a lemaradás helyezésekben nem tűnik komolynak, a német azonban nyolcvannéggyel több egységet gyűjtött márkatársánál, aki rengeteg pontot veszített a különböző hibák és műszaki problémák miatt.
Magyarországon például egy biztosnak tűnő második helyezést veszített el az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt. Räikkönen úgy érzi, lemaradása elsősorban ezeknek a problémáknak köszönhető, ugyanakkor saját felelősségét sem szeretné elvitatni. „Egyértelmű, hogy [az első félév] nem volt ideális, persze katasztrofálisnak sem nevezném, főleg ha összehasonlítjuk az előző szezonnal, de tény, hogy különböző okokból kifolyólag nem értem el olyan eredményeket, amilyeneket el szerettem volna érni” – idézi 2007 világbajnokát a Crash.
„Tudom, hogy a sebesség és minden más is adott ahhoz, hogy jobb eredményeket érjünk el, a különböző hibák és furcsaságok azonban rengeteg ponttól fosztottak meg bennünket. Ha ezek a hibák állandósulnak, nehezen tudunk felállni, szóval meg kell szabadulnunk tőlük. Jobban kell dolgoznunk, és ha sikerül megoldani ezeket a problémákat, akkor az eredményeink is sokkal jobbak lehetnek” – magyarázza a húszszoros futamgyőztes.
A Mercedes kettősét leszámítva 2015-ben egyelőre csak Räikkönen csapattársa tudott győzelmet szerezni (Vettel Malajziában és Magyarországon is borsot tört a címvédő orra alá), a finn pedig úgy érzi, abban az esetben, ha meg tudja oldani a már említett problémákat, adott esetben ő is megfuttathatja a németeket, az idei autó ugyanis sokkal versenyképesebb elődjénél. „Jól érezem magam a verseny alatt, és a hétvége során, néha azonban problémáink támadnak, ezek pedig hátráltatnak bennünket. Gyorsulni akarunk, és kihívások elé akarjuk állítani a Mercedest! Az érzés rendben van, már csak egy kis sebességre van szükségünk” – zárja gondolatát a finn.