Hosszú hetekig bizonytalan volt a 2007-es világbajnok jövője, a nemzetközi sajtóban pedig több név is felmerült a Ferrari versenyzői ülése kapcsán: Valtteri Bottast, Nico Hülkenberget, Daniel Ricciardót és Max Verstappent is szóba hozták az alakulattal. A Belga Nagydíj előtt azonban pont került a találgatások végére, a vörösök ugyanis tudatták a nyilvánossággal, hogy a 2016-os versenyévadban is Räikkönen lesz Sebastian Vettel csapattársa. Jól döntöttek? A kérdést most a Red Bull tette fel, a cég által felkeresett szakértők pedig örömmel válaszoltak. A vélemények még mindig megoszlanak…
Luke Smith, MotorSportsTalk – válasza: igen
„Azt hiszem, Kimi megérdemli a lehetőséget. Noha az eredményei a csapattársakhoz viszonyítva nem voltak túl acélosak, meg kell jegyeznünk, hogy Fernando Alonso és Sebastian Vettel is ott van a három legjobb versenyző között, ő pedig nem igazán érezte az autót. Idén egy sokkal jobb Kimit láthatunk, akit több alkalommal a szerencse is elkerült. Magyarországon például egy második helyet veszített az energia-visszanyerő rendszer hibája miatt. De ha lendületbe jön, ahogyan azt Bahreinben is láttuk, a Meredes pilótáira is veszélyt jelenthet. Bár, már nem annyira gyors, mint régebben, még mindig nagyon gyors, és a folytonosság is rendkívül fontos.
Räikkönen egy ismert tényező Vettel számára, ráadásul sokkal jobban kijön vele, mint bármelyik másik versenyzővel. Ezen felül még egy dolgot nyújt a Ferrari számára, mégpedig erőt a 2017-es pilótakeringőhöz. Ha most megszabadulnak tőle, akkor egy nagyon szűk listáról válogathattak volna; Valtteri Bottast például ki kellett volna vásárolni a williamses szerződéséből. Azzal, hogy megtartották Räikkönent, megmaradt a választás joga is. Ez egy jó választás volt, abban az esetben pedig, ha a Ferrari ütőképes autót készít, Kimi visszatérhet a győztesek közé!”
Jack Nicholls, a BBC Rádió 5 – válasza: nem
„Szomorú, hogy ezt kell mondanom, hiszen egy született tehetségről van szó, de azt hiszem, Kimi nem érdemelte meg a szerződéshosszabbítást. Néha megvillant a szezon során, és való igaz, hogy elkerülte a szerencse, viszont valamilyen szinten mindenki a saját szerencséjének a kovácsa. A karrierje során túl sokszor teljesített már alul ahhoz, hogy ezt a véletlen számlájára írjuk. Ha ez lenne az első éve, akkor talán megértenénk a dolgot, de a Ferrari egyszer már menesztette a gyengébb teljesítménye miatt. Már az is bizarr volt, hogy ezután ismét leigazolták, és most újra alulteljesít.”
Egyébként valószínű, hogy a következő szezon lesz az utolsó; de még szurkolóként is inkább követnék egy izgalmas fiatal tehetséget, minthogy Räikkönen következő gyengébb szezonját várjam. Szeretnék megspórolni egy kis pénzt, és egy olyan fiatal tehetséget indítanék, aki bizonyítani akar, és aki megfuttathatja Vettelt, hiszen ahogyan azt tavaly is láthattuk, ez csak javít a csapat teljesítményén.”
Craig Norman, Badger GP – válasza: nem
„A folytonosság elterjedt dolog a mai Forma-1-ben, szóval nem meglepő, hogy a Ferrari Räikkönent választotta a 2016-os évre. Ez bizonyos okok miatt még a szurkolók körében sem okozott akkora örömöt, mint gondolnánk. Räikkönen népszerű, jól ismerik a Ferrarinál és nem okoz neki gondot, hogy második számú versenyzőnek kell lennie Vettel mögött. Ez jó pont a Ferrari számára, viszont a finn szerződése nem olcsó mulatság, és alaposan kikapott már Alonsótól és Vetteltől is.
Úgy vélem, a Ferrari beharangozott megfiatalítása, a tradíciók forradalmasítása továbbra sem történt meg. Rengeteg fiatalabb és éhesebb (valamit olcsóbb) lehetőség mellett is dönthettek volna – Romain Grosjean, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez, csak hogy néhányat említsünk. Räikkönen megtartásával szerintem nagyobbat kockáztattak. Már ritkán látni azt a nyers sebességet, amiről ismertté vált az elmúlt években, és azt a megbízhatóságot, amit a Lotusnál töltött évek alatt láthattunk. A pályán kívüli kapcsolatokat leszámítva, mit nyújt most egyáltalán? A Ferrarinak 2016-ban bajnoki címet kell szereznie, hogy igazolja a jelenlegi kiadást. Ha ez nem következik be, először, és elég gyorsan mindenki kedvenc finnjére fognak lesújtani.”
Phil Horton, GP Update – válasza: igen
„A döntés, miszerint a Ferrari megtartja Kimit nagyon hamar megszületett, a bejelentés viszont önmagában nem volt túlságosan meglepő. A Ferrarit sok jelölttel hozták szóba, és bár a 2014-es visszatérése óta Räikkönen nincs a csúcson, hiszen Alonsótól és Vetteltől is kikapott, több olyan vonással is rendelkezik, ami miatt vonzó lehetőségékét tekintettek rá. Vettel a Ferrari első számú versenyzője, de Räikkönen rendelkezik a szükséges tempóval, hogy jó helyettese legyen. Ráadásul jó kapcsolatot ápol a némettel, apolitikus hozzáállása pedig sokat segít a hangulat jobbá tételében.
„Azt is szem előtt kell tartanunk, hogy Räikkönent idén több technikai hiba is hátráltatta, ezek miatt pedig nagyon sok pontot veszített, továbbá azt sem felejthetjük el, hogy a Jégember személyiség kereskedelmileg rendkívül vonzóvá teszi. Egyéves szerződése azt jelenti, hogy a spekulációk jövőre folytatódnak, és ha nem tud javítani, 2016 lehet az ő hattyúdala, most azonban ezt még senki sem láthatja előre, a Ferrari számára pedig jobb a stabilitás, főleg a viharos 2014-es szezon után.”
Bruce Jones, Le Mans Rádió – válasza: nem
„Räikkönen egy hihetetlenül tehetséges autóversenyző, viszont a Forma-1-ben mindig különleges figyelem hárult a fiatalokra, és arra, hogy ők lehetőséget kapnak, a finn pedig már megkapta a maga lehetőségeit. Néha megvillantotta a sebességét, a nyers tempója pedig még mindig megvan, viszont a teljesítménye hullámzó, ami megbocsáthatatlan ekkora tapasztalattal a háta mögött. Nagyon keveset ront, de sok olyan napja van, amikor nem üti meg a mércét.
Eljutott ahhoz a ponthoz, amikor nem maradhat itt csak azért, mert egy ösztönös tehetség. Mert az egyébként biztos, hogy ő az egyik legtehetségesebb az elmúlt évtizedekben felbukkanó versenyzők közül. Rendben van, hogy ő a lázadó, viszont egy kicsivel többet kellene nyújtania. Szomorúan olvastam a híreket, én személy szerint Nico Hülkenberg láttam volna legszívesebben a Ferrarinál; új lendületet hozhatott volna ezekben az időkben, amikor a Forma-1 nem a legjobb korszakát éli, és azért küzd, hogy szurkolók új generációját hódítsa meg.”