F1
2016. február 4. csütörtök, 19:32
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
A Lotus megvásárlásával a Renault olyan hátrányokat is megörökölt, amelyeket csak 2018-ig lehet helyrehozni. Erről Bob Bell beszélt, akinek szerepe volt a franciák legnagyobb F1-es sikereiben.
Régi ismerős visszatérését jelentette be a Renault szerdai csapatbemutatóján: az újra konstruktőrként induló francia autógyártó technikai igazgatója Bob Bell lesz. Az északír szakember vezette a Renault műszaki gárdáját 2005-ben és 2006-ban is, amikor a csapat világbajnoki címeket nyert. Később a Mercedesnél töltött be hasonló posztot, majd a Manor tanácsadójaként ténykedett a franciák 2016-os visszatérése előtt.
Bell felhívta a figyelmet, hogy a Lotus, amelynek felvásárlásával létrejött a Renault F1-es csapata, minden téren szűkölködött az átvételt megelőzően, ezért időbe telik majd, míg az enstone-i csapat sebei begyógyulnak. „A kérdés az lesz, hogy tudunk felzárkózni. Enstone erőforrások után sóvárgott minimum az elmúlt egy évben, okkal, ezzel pedig nem kritizálni akarok. Ez azt jelenti, hogy a létszám csökkent, a fizikai erőforrások és teljesítőképesség csökkent, értve ez alatt karbantartást, szerszámgépeket, tesztpadokat.”
„Ezeket nem lehetett mind a legmagasabb szinten tartani. Ezért ami Enstone-t illeti, főleg rövid távon, arról fog szólni, hogy az erőforrásalapot újra felépítsük, hogy elláthassa feladatát. A szerkezet alapjaiban erős, az emberek magja pedig megfelel arra, hogy építhessünk rájuk” – folytatta Bell.
A szakember számításai szerint ez és a következő év is a felzárkózásról fog szólni, mielőtt a Renault-t újra az élmezőnyben láthatjuk: „A legjavát kétéves program alatt el lehet végezni. Ott lesz ez az év és 2017, mielőtt eljutunk arra a szintre, hogy reálisan a legjobb három között legyünk. Nem fogjuk elsietni. Ez az év a helyzet stabilizálásaként írható le, és a jövő alapjainak lefektetéseként. A következő évben előrelépést mutatunk a képességek és teljesítmény terén. 2018 aztán arról fog szólni, hogy hiteles célt állítunk a csapat elé, miközben a teljesítménybeli lépés azt hangsúlyozza, hogy a Renault visszatért és ismét komoly kihívó.”